ראש שירותי בריאות הציבור, שרון אלרעי, התייחסה הבוקר (רביעי) בגלי צה"ל לצעדים האפשריים שנבחנים במשרד הבריאות על מנת להתמודד עם העלייה בתחלואה בקורונה בתקופת החגים, והבהירה כי "ייתכן שיוטלו הגבלות נוספות על חלק מהערים". לדבריה, אפשרות נוספת היא לחייב את האזרחים להימנע מביקורים משפחתיים.  

בהתייחס למצבן של הערים האדומות, אמרה: "כשרשימת הערים תהיה סופית היא תופץ. בהחלט ייתכן שתהיינה עוד הגבלות על ערים מעבר למה שכתוב בתכנית הרמזור. בהחלט ייתכן שבמקומות מסוימים שהם מוקדי התפרצות יהיו הגבלות נוספות".

כשנשאלה על ההודעה על אי פתיחת שנת הלימודים בערים האדומות, השיבה: "מסכימה שהיה בלבול, המהלך נעשה בצורה שהייתה פחות ממיטבית. יודעים שכשהצעד נעשה כך זה לא תורם לאמון הציבור, החלטנו שיותר חשוב למנוע תחלואה". היא הוסיפה כי היא "מקווה שהמתווה יגרום לזה שלא כל בית הספר נסגר במקרה תחלואה, ייצא נוהל מסודר על איך סוגרים ואת מי מבודדים"

ד''ר שרון אלרעי (צילום: אלי דדון)
ד''ר שרון אלרעי (צילום: אלי דדון)

"אמרנו בכל מקום שאנחנו רוצים להימנע מסגר בחגים, אבל אם שיעורי התחלואה יילכו ויעלו ונראה שאנחנו לא מצליחים להשתלט על זה בדרך אחרת - אז סגר הוא כן איזשהו צעד טקטי שיעזור להוריד תחלואה", הוסיפה אלרעי. 

יכול להיות שנאלץ להימנע מביקורים משפחתיים?
"זה בהחלט יכול להיות. צריך להמליץ עד כמה אנחנו מגבילים את התנועה. הנתונים שיהיו יכתיבו אם זה יהיה סגר מלא או פחות מזה". 

את דבריה חתמה באומרה, כי "כולנו צריכים להמתין ולעקוב אחרי ההנחיות. אם פותחים בית ספר בירושלים למסיבה עם אלפי ילדים שרוקדים צמוד אחד לשני - אז לא יעזור לנו להמתין. אם נמשיך בצעדים כאלה ברור לנו שנגיע לסגר. בלי שיתוף פעולה של הציבור לא נצליח, עם כל הרצון הטוב". 

בני גנץ ורוני גמזו בסיור במפקדת הקורונה (צילום: גרגורי באדו / לע"מ)