"חשש לביטול תורה": מנהיג הזרם החרדי ליטאי, הרב חיים קנייבסקי, הורה היום (רביעי) לא להתיר לקיים בדיקות קורונה בישיבות בהן התלמידים אמורים להיות סגורים עד ליום כיפור. על פי פרסום באתר "כיכר השבת", הוא אמר זאת בטענה כי יש "חשש לביטול תורה עצום" כתוצאה מכניסתם של אלפי תלמידים לבידוד בעקבות הבדיקות. מקורביו של הרב אישרו את הדיווח. 

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב כעת בחשבון הפייסבוק שלו בתגובה לדיווח כי "ההחלטות על מערך הבדיקות חייבות להתקבל רק על בסיס מקצועי לטובת כלל הציבור, כולל האוכלוסייה החרדית. יש להמשיך ולהגדיל את כמות הבדיקות כדי שנוכל לפעול על בסיס נתונים ולמגר את הקורונה בלי להכניס את מדינת ישראל לסגר מיותר". 

ח״כ ד״ר יפעת שאשא ביטון, יו״ר ועדת הקורונה, אמרה: ״אף אחד איננו מעל החוק ואף אחד איננו חסין בפני הקורונה. הרב קנייבסקי למרות מעמדו וגילו נוהג בחוסר אחריות אישית וציבורית כשהורה לחסידיו שלא להיבדק ובכך גם מונע את צמצום ההדבקה. אמירה שכזו אסור לה שתתקבל בשתיקה של הממונים על המאבק בקורונה ובראשם הפרויקטור גמזו, שר הבריאות אדלשטיין וכמובן ראש הממשלה נתניהו. הטיפול במוקדי תחלואה נקודתיים חייב להיעשות באומץ. כולם חייבים לשמור על ההנחיות, אחרת לא נצליח לנצח את הנגיף!״

תלמידי ישיבה (צילום: פלאש 90)
תלמידי ישיבה (צילום: פלאש 90)

כזכור, אתמול בעיר בני ברק הביעו חשש מנתוני התחלואה בנגיף העיר, וכן מפני האפשרות שמשרד הבריאות יכריז על העיר כ"אדומה". עו"ד משה מורגנשטרן, מחזיק תיק הבריאות בעירייה, הודה הבוקר בתכנית של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM כי "יש לנו קבוצות שלא נדבקות ולא שומרות", אך הבהיר: "רוב הציבור מקפיד מאוד ולפי כל הכללים".

מעצר חולה קורונה בבני ברק, קרדיט: דוברות המשטרה

בפתח דבריו הסביר, כי "בני ברק הוגדרה כעיר כתומה ביום בו הממשלה החליטה על כך, דהיינו שני, ולפי ההגדרה הזאת נפתחה שנת הלימודים והיא ממשיכה לפעול. מכיוון שהמדדים שקבעו במשרד הבריאות כיד להגדיר את צבע העיר מאוד דינמיים, משתנים משעה לשעה אם זה כמות החולים בעיר או כמות הנדבקים ביחס לנבדקים. לכן אתמול בני ברק עלתה להיות עיר אדומה, גם על זה אעיר הערה קטנה".
 
"לפי הנתונים המספרים של משרד הבריאות ביום שני היינו כתומים, לכן נפתחה שנת הלימודים. אנחנו כתומים עד החלטת הממשלה הבאה, עד יום חמישי. כלומר לא מזיזים את צבע העיר בהתאם לנתון נקודתי באותה שעה אלא בין החלטת ממשלה אחת לשנייה. לכן ביום שני היינו עיר כתומה והלימודים נקבעו שנפתחו וכך היה ביום שלישי. ישיבת הממשלה בנושא הקורונה תהיה ביום חמישי ועד אז הלימודים מתקיימים כרגיל  השינויים בין יום ליום, לא משפיעים על הפעילות של הלימודים בעיר", הוסיף.