שר הבינוי והשיכון ושר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן, שהתנגד בהצבעה על סגר בערים האדומות, תקף את ההחלטה. "לצערי צדקתי במה שהתרעתי בשבועות האחרונים, כי ההחלטה להטלת סגר בשלב זה, הינה חלק מתכנית סדורה של חלק מהגורמים, להביא לסגר בחגים וסגירת בתי הכנסת בימי ראש השנה, יום כיפור וסוכות, מה שלא נאפשר בשום צורה", אמר ליצמן. 

"לפיכך התנגדתי נחרצות בדיון בקבינט הקורונה להחלטה על הטלת סגר בערים שהוגדרו אדומות. כפי שהוכח בשטח מניסיון העבר הלא רחוק כי סגר שאינו ממוקד בשכונה מסוימת, אינו יעיל להורדת התחלואה, אלא התברר כצעד ענישה קולקטיבי, שאינו מידתי ולא נכון.

דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בתום קבינט הקורונה

אני שב וקורא, להחיל הנחיות שוויוניות וברורות כדי לחזור ולנצח את הקורונה. רק באמינות ובשקיפות נוכל להחזיר את אמון הציבור ואת שיתוף הפעולה של אזרחי ישראל בקטיעת שרשרת התחלואה".

שר הכלכלה עמיר פרץ: "'מגבילים – מפצים'. ההחלטה לסגור ישובים אדומים נכונה, אך חייבים לפצות בעלי עסקים, ולהכריז על מתווה פיצוי ברור". מתווה "מגבילים מפצים" של השר פרץ קובע כי יש לפצות עסקים שנסגרים ואינם מפוצים בכל תכניות הסיוע הקיימות. 

״כפי ששבתי ואמרתי בחודשים האחרונים, באזורים ירוקים יש להשאיר את העסקים פתוחים בהתאם להנחיות, להגביל תנועה באזורים כתומים וצהובים. באדומים יש לסגור. אך ברגע שהחלטנו לסגור, אנחנו מוכרחים לפצות מראש כפי שהצעתי במתווה “מגבילים-מפצים” בדבר הכרזה על פיצוי בצמוד להודעה על הטלת הגבלה. בעקבות הגידול המשמעותי באזורים ספציפיים, תמכתי בהחלטה להטיל סגר על כ-30 ישובים אדומים. אמשיך להילחם כדי שעסקים שיפגעו מהסגר יפוצו".

עמיר פרץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
עמיר פרץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)


ראשת עיריית בית שמש, שעירה נמצאת בין הערים האדומות, הגיבה: "מצער מאוד שהמדינה שבה לנהל את השלטון המקומי דרך אמצעי התקשורת". 

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן אודה, התייחס לגידול בתחלואה ואמר: "נכון להיום אזרחים ערבים מרכיבים 28% מכלל חולי הקורונה בישראל. גבוה מידי ואנחנו עושים הכל כדי לצמצם את המספר - אבל זאת לא הסיבה שאנחנו דוהרים אל עבר סגר כללי. הסיבה העיקרית היא צפיפות יתר של שרים כושלים בממשלה כושלת שאיבדה את השליטה במשבר. לא חתונות או הפגנות בירושלים. אנחנו נכנסים לסגר באשמתם ונצא ממנו בזכות האחריות שכל אחד יגלה כלפי משפחתו והציבור. וכן, זה כולל הפסקה מיידית של אירועים המוניים".