55 חולי קורונה שהו בשלושת החודשים האחרונים בהפגנות המחאה מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, ומתוכם 20 בחודש האחרון - כך דווח הבוקר (חמישי) ב"כאן".

אלפי מפגינים צועדים לבלפור (צילום: הדגלים השחורים)

סגן שר הבריאות, יואב קיש, אמר כי אין דרך לדעת האם החולים נדבקו בהפגנה, או האם הדביקו אחרים, מכיוון שבשאלון החקירה האפידמיולוגית לא מופיעה הקטגוריה "הפגנה".

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, צייץ בטוויטר: "אפס תחלואה בהפגנות? התחלואה עולה והתקשורת מחפשת אשמים, שיקחו אחריות לכך שהם עודדו הפגנות המוניות בהם נתגלו לאחרונה עשרות חולי קורונה שהדביקו אלפים. איך נסביר לציבור שאסור לו להתקהל בזמן שיש הפגנות עם אלפי אנשים? איך נאכוף את הציבור שמפר הנחיות אם כל שבוע מפירים אותן אלפי אנרכיסטים?".

כזכור, מנהל האגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות, ד"ר אריק האס, השיב בתחילת השבוע לבקשתה של יו"ר ועדת הקורונה, חברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון, בנוגע לקבלת נתונים על שיעור ההדבקה בהפגנות עד כה. מתשובה משרד הבריאות עולה כי עד ה-26 באוגוסט לא התגלה אף חולה מאומת שמקור הדבקתו היה השתתפות בהפגנה. בנוסף, בית המשפט המחוזי בירושלים האריך את מעצרם של חמישה מהחשודים המעורבים בניסיון גניבת המחסומים בליל שישי באזור מעון ראש הממשלה בירושלים עד מחר.