סוגיית קיום ההפגנות עמדה אתמול בלב המחלוקת בין שרי קבינט הקורונה, שדנו באפשרות להטיל הגבלות נוספות. השר יזהר שי (כחול לבן) התייחס הבוקר (רביעי) לנושא בראיונות ב-103FM ובגל"צ, והבהיר כי "אף אחד בכחול לבן לא חולק על הצורך לייצר מתווה בריאותי להפגנות. נתמוך בכל מה שאנשי המקצוע יגידו, אבל לא פחות מזה".

גם הרב הראשי דוד לאו, שעמו התייעץ אתמול נתניהו, נשאל על הנושא בראיון בגל"צ, והשיב: "ברגע שתהיה החלטת ממשלה - אתמוך בסגירת בתי הכנסת ביום הכיפורים, אבל צריך להיות מעשיים. אם לא תתקבל הכרעה גם בנושאים אחרים כמו ההפגנות, הציבור לא יציית. כל עוד אין הכרעה ואכיפה על הדברים הללו זה לא פרקטי, ועלול להיות גרוע יותר. עדיף מתווה מהצטופפות שהיא לא ראויה". 

כשנשאל האם יש לו אמון בשרים ובאנשי מערכת הבריאות, אמר: "ודאי שכן. בשיחה השתתפו אתמול אנשים שאכפת להם מהמדינה ומהאנשים. אלו אנשי מקצוע מתחילת הדרך, אני רואה את האכפתיות שלהם. לצערי, אני חושב שהבעיה הגדולה היא גם בנו, אנחנו לא מספיק ממושמעים. אתה לא רואה עטיית מסכות כמו שנדרש. בחיי אדם מדובר, אין לנו רשות לשחק בהם".

קורונה - פעילות המשטרה כחלק מאכיפת הסגר. צילום: דוברות המשטרה

‏שר הפנים, אריה דרעי, התבטא היום ביחס לסוגיית בתי הכנסת, ואמר כי הם חייבים להיות פתוחים ביום הכיפורים. "זה היום הקדוש בשנה. בתי הכנסת יוכלו לפעול במתכונת מצומצמת על פי תו סגול מוסכם, כפי שנהוג במקומות העבודה. יחד עם זאת, נפעל להכשרת מקומות תפילה רבים במרחב הציבורי, כדי לאפשר תפילה במקומות פתוחים. בשאר ימי הסגר, כשמשרד הבריאות ימנע התקהלויות במקומות סגורים, נתפלל כולנו במרחב הציבורי. בתקופת הסגר, מי שירצה להפגין, יעשה זאת סמוך לביתו. חייב להיות ברור שדין ההפגנות כדין התפילות", אמר השר.

קבינט הקורונה התכנס אתמול כדי לדון במצב התחלואה החמור ודון בהחמרת ההגבלות או הידוק הסגר. הדיונים הסתיימו לא ההכרעה, לאחר שנמשכו שעות ארוכות. הדיון הסתיים לאחר שהתקבלה הצעתו של שר החוץ גבי אשכנזי, להקים צוות בין משרדי מקצועי הכולל את משרדי הבריאות והמשפטים והמשטרה, שתבחן הקמת מתווה מוסדר שיאפשר קיום הפגנות, תפילות והתקהלויות תחת מגבלות משרד הבריאות, ועם יכולת אכיפה ע"י המשטרה. 

במהלך הדיון, ראש הממשלה התייחס לקיום ההפגנות ואמר כי "מותר ללכת לכותל רק אם אתה גר במרחק 1,000 מטר משם, אבל לבלפור אפשר להגיע מכל רחבי הארץ. בכותל מותר רק בקפסולות - ובהפגנה מותר הכל. הפארסה הזו חייבת להיפסק. חייב להיות דין אחד לתפילות, להפגנות, ולכל ההתקהלויות באשר הן".