מגמת העלייה נמשכת: ביממה האחרונה נדבקו 6,923 ישראלים בנגיף הקורונה, כך על פי הודעת משרד הבריאות היום (רביעי). מדובר במספר שיא שלילי מהתפרצות המגיפה בישראל. כמו כן, מספר החולים הקשים עומד על 634, כשמתוכם 171 מונשמים, ומספר החולים המאומתים עבר לראשונה את רף ה-200,000. עוד נציין כי מספר הנפטרים מאז פרוץ המגפה עומד על 1,316, ומספר הבדיקות שנערכו ב-24 השעות האחרונות עומד על 61,165. אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 11.7%.

סגן שר הבריאות, ח"כ יואב קיש, התייחס היום לנתונים המדאיגים, ואמר כי אין מנוס מהחמרת המגבלות על האזרחים: "יש לנו שלושה מגזרים, תפילה, הפגנות, ומגזר אישי. אין לנו את הפריבילגיות לקחת סיכונים".

"הדיון בקבינט היום ייקח את ההחלטה הכי משמעותית - האם הולכים להחמרות נוספות? אני חושב שאנחנו מחויבים לכך. ההחמרות צריכות להיות אחידות בכל מה שקשור בהתקהלויות. יש לנו את התפילות, ההפגנות והשוק הפרטי. כדי שנהיה אפקטיביים ונהיה מסוגלים לספק מהלך  דרמטי של הורדת התחלואה, חייבים לאכוף בשלושת המגזרים הללו. לצערי, המגזרים הללו ישלמו מחיר", הוסיף קיש.

"צריך לאפשר תפילות רק בחוץ ובקפסולות, צריך לעשות את זה הכי מהר שאפשר. אני לא יודע אם נספיק לפני יום כיפור, בגלל שאני יודע איך דברים מתנהלים בממשלה, אבל מבחינה בריאותית, צריך לעשות את זה כי מהר שאפשר. לא יכול להיות שבמצב התחלואה הנוכחי, אנשים ייסעו מרחקים להפגנות. צריך לעשות את זה במסגרת ה-1000 מטר. יהיה מחיר כלכלי משמעותי. אני לא יכול להסביר לאדם שרוצה להפגין או להתפלל, למה אני מונע ממנו לעשות את שני הדברים האלו, אבל נותן לו לעבוד. אנחנו נכנסים לאירוע שדורש אחדות ומודל זהה", הסביר. 

סגן השר יואב קיש (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
סגן השר יואב קיש (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)

בתוך כך, על רקע העלייה התלולה בהיקף התחלואה והסגר הכולל שנכנס לתוקפו ויימשך לאורך תקופת החגים, קבינט הקורונה יתכנס היום פעם נוספת, לאחר שאתמול נסגרו הדיונים, שארכו שעות, מבלי שהתקבלה הכרעה. 

קורונה - פעילות המשטרה כחלק מאכיפת הסגר. צילום: דוברות המשטרה

על הפרק: דיון בהחמרת מגבלות התנועה, לרבות בהפגנות ובעיקר בבתי הכנסת, על רקע יום הכיפורים המתקרב. ראש הממשלה בנימין נתניהו התבטא אתמול בחריפות ביחס לנהלים השונים, ואמר כי "יש להפסיק את הפארסה הזו. חייב להיות דין אחד לתפילות וגם להפגנות". 

בין המומחים ובין חברי הקבינט נרשמו אתמול חילוקי דעות ניכרים, וההערכה היא שההחלטה על הגבלות נוספות תידחה לשבוע הבא, לאחר סיום צום יום הכיפורים. הממונה על המאבק בקורונה, פרופ' רוני גמזו, נחוש בדעתו כי לפני הידוק הסגר צריך לתת הזדמנות לציבור ולהתמקד באכיפת הסגר הקיים, ואילו לפי עמדת שר הבריאות יולי אדלשטיין יש להדק את הסגר, אך בנוגע למועד המגבלות הנוספות והאופי שלהן, הוא סבור כי צריך להמתין כמה ימים ולראות את התנהגות הציבור ואת הנתונים הרפואיים.