"אין שום תסכול מזה שזה נפל דווקא עליי", אומר בראיון למוסף יום כיפור, שיפורסם ביום ראשון הקרוב, האלוף אורי גורדין, שלפני ארבעה חודשים מונה למפקד פיקוד העורף, מה שהפך אותו ל"מפקד הקורונה". "זה התפקיד, ואני עושה הכל כדי להפעיל את המערכת ולתרום".
לשאלה האם אפשר בכלל לנצח את הנגיף, הוא עונה: "אין ספק שמדובר באויב חמקמק. אין כאן נוקאאוט. הניצחון יושג כשיהיה חיסון. עד אז צריך לשרוד בצורה מיטבית".

אתה מאמין שהסגר יספק את הסחורה?
"זה חייב לקרות, אני לא יודע כמה זמן זה ייקח. הטיפול צריך להיות אגרסיבי, ולא יהיה נורא אם עובדת רווחה תדבר עם המטופלים שלה בטלפון ועובד הייטק יישב במשרד שלו לבד ולא ילך לאכול במסעדה עם עוד אנשים רבים בחלל סגור".

סגר קורונה - המשטרה הציבה מחסומים באזור תל אביב

כולנו המתנו להקמת מערך קטיעת שרשרות ההדבקה של פיקוד העורף. הבעיה היא שב־5,000 נדבקים ליום אין לך שום סיכוי. אתה מסוגל להכיל אולי מחצית מזה. מה עושים?
"חייבים להוריד את המספרים בצורה משמעותית כדי שהמערך הזה יוכל לתפקד. מבחינת המשאבים, יש לי כל מה שנדרש. כל מה שביקשנו, קיבלנו. אנחנו עובדים קשה על המערך הזה והשיפור שלו, אבל יש עוד התפתחות חשובה שמתרוממת יפה מאוד, והיא לא פחות מרשימה: מספר הבדיקות".

מהי עמדת פיקוד העורף בעניין ההפגנות?
"לפיקוד העורף אין ולא צריכה להיות עמדה לגבי הפגנות".

הכוונה לא בעד או נגד. השאלה היא האם אכן יש בהן תחלואה.
"פיקוד העורף בעד דמוקרטיה. מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית ומה שהיא מחליטה אנחנו בצבא נדע לבצע".

פיקוד העורף ואכיפת הקורונה (צילום: דובר צה''ל)
פיקוד העורף ואכיפת הקורונה (צילום: דובר צה''ל)

אז מה, פשוט להתרגל לווירוס הזה ולהכיל אותו?
"החיים עם הווירוס הזה מחייבים משמעת אזרחית גבוהה לאורך תקופה, במקביל להעמדת והחזקת מערכת עוצמתית של ניטור וזיהוי התפרצויות וטיפול מיידי נקודתי. ככל שנדע לעשות את זה יותר מהר, טוב ורחב, כך ייטב".

הראיון המלא יתפרסם במוסף יום כיפור של מעריב