על פי הנתונים שיש במפקדת אלון של פיקוד העורף לקטיעת שרשרת ההדבקה, ישנם בישראל יותר מ־150 אלף אזרחים הנדרשים לבידוד לאחר ששהו במחיצתו של חולה מאומת בקורונה. במערכת הביטחון מעריכים כי ביותר מ־50% מהמקרים - מפירים האזרחים את הנחיות הבידוד ויוצאים מביתם.

בשל חיזוק מערך הבדיקות האפידמיולוגיות בשבועות האחרונים על ידי פיקוד העורף, כמות האזרחים הנדרשים לבידוד גדלה באופן משמעותי. במקרים רבים נתקלים החוקרים בשיתוף פעולה חלקי בלבד של המתושאלים, אשר מבחינתם מנסים לחמוק מהצורך בבידוד.

קורונה - היערכות המשטרה לסגר, ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

במערכת הביטחון הציבו יעד להגיע כבר בתקופה הקרובה לכ־100 אלף נדגמים ביום, אך הצלחה בהגעה לנתון זה תלויה באופן ישיר גם ביכולת ניתוח הנתונים במעבדות קופות החולים. יש לציין כי בשבוע שעבר נסגרו מספר תחנות "היבדק וסע" לבדיקות קורונה, וזאת לאחר שהמעבדות הוצפו במספר רב מאוד של דגימות והתקשו להתמודד עם העומס. עם זאת, במערכת הביטחון מעריכים כי היעד ל-100 אלף דגימות הוא ריאלי וניתן לעמוד בו.

לאור ההחמרה בהיקף התחלואה בימים האחרונים, במערכת הביטחון נערכים לאפשרות כי בקרוב מאוד יידרש צה"ל להרחיב את מעורבתו בתחומים נוספים בסיוע למאבק בקורונה.