"הושג איזון מסוים": ד"ר גיל לימון, עוזרו של היועץ המשפטי לממשלה, התראיין הבוקר (חמישי) ברשת כאן ב', והתייחס להחמרה במגבלות הסגר הכולל, שאושרה על ידי הממשלה. לדבריו, יש בעייתיות בלאסור ולמנוע את קיום ההפגנות, אך יש להחיל את המגבלות החדשות שנקבעו הלילה על ידי הממשלה, לרבות שמירת מרחק של שני מטרים בין המפגינים, ואישור השתתפות באירועי מחאה במרחק של עד 1,000 ק"מ מבית המפגין. 

"חוק הקורונה הגדול קובע שלא ניתן למנוע את חופש ההפגנה, אבל ניתן לקבוע לו מגבלות. ההחלטה שהתקבלה היא סוג של איזון מסוים. בהפגנות בבלפור יכולים להיות גג עד 2,000 אנשים", אמר לימון. 

סוגיית ההפגנות עומדת בלב ליבו של הדיון על ההחמרות בהנחיות לאזרחים, כאשר היו חילוקי דעות רבים בקרב חברי הכנסת השונים בנוגע ליחס הרצוי לקיום המחאות. ראש הממשלה נתניהו התייחס לנושא וטען בתוקף כי "צריך להפסיק את הפארסה הזו - צריך דין אחד לתפילות והפגנות". 

ההפגנות בירושלים, הדגלים השחורים

חברי הכנסת החרדים הביעו גם הם התנגדות נחרצת לטיפול השונה להן זוכות ההפגנות לעומת בתי הכנסת, וקראו לאחידות בנהלים .שרת התפוצות עומר ינקלביץ מכחול לבן הביעה עמדה נחרצת בנושא, וכתבה: "די לדמגוגיה - הכללים חייבים לחול על כולם". 

גם פרויקטור הקורונה חווה חוות דעת מקצועית בנושא, ואמר אתמול בראיון ברדיו ירושלים כי "יש הדבקה בהפגנות. הכנסת שמה את המכשול לעצמה כשהכניסה טיפול רפואי והשתתפות בהפגנות באותה החלטה שמאפשרת לנוע גם בזמן הסגר. לא נוח לי לראות את האלפים, הייתי רוצה לראות שם עשרות, אולי מאה משתתפים, משהו סמלי שיכבד את הדמוקרטיה".