"פוליטיקאים פופוליסטים": ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשא דברים היום (חמישי) על רקע ההחלטה להחמיר את המגבלות ולהדק את הסגר. צעד זה, אותו הוציא לפועל כעת, אינו מתקבל בעין יפה עבור חלקים בציבור הישראלי. לטענתם, פעולה זו נובעת שיקולים זרים, ובהם, רצונו של נתניהו למצוא תירוץ לצמצם את היקף ההפגנות.

בפתח דבריו אמר ראש הממשלה: "אני רוצה לומר תודה לרופאים שמטפלים בחולים כשהם לבושים בחליפות מגן בשעות לא שעות; תודה לאחים, לשוטרים ולשוטרות, לחייליים ולכל צוותי בתי החולים והאזרחים שפועלים באחד המשברים הגדולים ביותר שידעה האנושות".

בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"יש כלל אחד ברור: כשפותחים את הכלכלה עולה התחלואה", הדגיש נתניהו בהמשך דבריו. "נוצרה אי עמידה בהנחיות, כי לצערי מי שהובילו את זה היו פוליטיקאים פופוליסטים כפי שקורא להם ברבש מקהלת הכל סבבה. הם אמרו שזו מלחמה של אדם אחד. אפילו הערב שמעתי את יאיר לפיד, בשעה שצריך לגבש את כולם הוא פשוט מכרסם בזה ופוגע בנו".

עוד הוסיף ראש הממשלה לתקוף את יו"ר האופוזיציה, כשאמר: "הערב שמעתי את יאיר לפיד, בשעה שצריך לגבש את כולם הוא פשוט מכרסם בזה ופוגע בנו. אותו לפיד שזלזל בתקנות הקורונה", וכמו כן, יצא כנגד המפגינים: "דור שלם שישא צלקות לכל חיים - על זה אני רואה אנשים צוהלים ומתקהלים ועושים סעודה לשולחן ארוך בלי מסכות".

בתגובה אמר יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד: "כן נתניהו, הבנו. אני אשם, גמזו אשם, שאשא-ביטון אשמה, המפגינים אשמים, הציבור אשם! אולי תפסיק להאשים את כל העולם בכשלון הנורא שלך. אתה ראש הממשלה. המחדל הזה שלך. מחדל נתניהו".

נתניהו - מתוך ההצהרה לתקשורת (צילום: ריאן פרויס)
נתניהו - מתוך ההצהרה לתקשורת (צילום: ריאן פרויס)

"זה לא רק המתים ולא רק החולים הקשים", מבהיר נתניהו ומנמק: "קראתי עכשיו קובץ של מחקרים מארהב וכולם מתרכזים לדבר שהוא לא סופי אך די מוצק שכעשרים אחוז מהמחלימים, כולל צעירים, יסבלו לכל חייהם או לשנים ארוכות תופעות לוואי כרוניות, נכות, נזקים בלב ובכליות, בעיות נוירולוגיות וקוגנטיביות".

"אני מקדם עוד שני דברים" אמר נתניהו: "קודם כל בדיקות מהירות לגילוי קורונה שיתנו תוצאות מהירות ומעל הכל אני עובד על קידום חיסון למדינת ישראל. אני יכול להגיד מה שלא יכולתי להגיד לפני חודשיים או שלושה אבל היום אני אומר שיש אור בקצה המנהרה וברור לי שיהיה חיסון".

אלפים בהפגנה בבלפור (צילום: הדגלים השחורים)

תנועת הדגלים השחורים, המוחא נגד ראש הממשלה נתניהו, מסרה בתגובה לדבריו: "על הבטחת החיסון של נתניהו אפשר להגיד רק דבר אחד: 'לא יהיה כלום- כי אין כלום'. בשבועות האחרונים נתניהו לא היה פה, הוא טס לעשות כביסה בחו"ל. יועציו הפרו בידוד שוב ושוב. זאת הסיבה שאנחנו במצב הגרוע בעולם, צריך להגיד לציבור הישראלי את האמת: מדובר בשקרן כפייתי, מסית ומדיח שהביא את ישראל אל פי תהום. נמשיך להפגין נגדו".

רה"מ נתניהו בפתיחת ישיבת הממשלה. צילום: משרד ראש הממשלה

בפתח הישיבה פרסם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, סרטון בו אמר: "ידידי השרים, אני יודע שהשעה מאוחרת אבל אנחנו ברגע אמת. הקורונה מכה בכל העולם ומכה גם בנו. שמענו ממיטב המומחים שאם לא ננקוט צעדים מידיים וקשים נגיע לפי התהום. כדי להציל את החיים של אזרחי ישראל נדרש להטיל סגר למשך שבועיים. אחר כך נמשיך בסגר עם פחות הגבלות, ובהתאם לתכנית הרמזור אם יתאפשר".