המלצה לאירוע

ספריות תל אביב־יפו מקיימות לאורך ימי הסגר עשרות פעילויות לילדים ברשת, כולן ללא תשלום, בהן שירות השאלת ספרים דיגיטליים ממאגר Libby הכולל מאות ספרים. כמו כן, הספריות מרחיבות את האירועים בזום לכל הגילים ולשפות נוספות: שעת סיפור בערבית, הרצאות למבוגרים ברוסית והרצאה על קולנוע ישראלי באנגלית. בנוסף, יוצעו פעילויות לילדים עם צרכים מיוחדים וצפייה בהרצאות ובמפגשים ספרותיים איכותיים של בית אריאלה.

היום, 29.9, בשעה 10 בבוקר, תשודר הצגת הילדים "הביצה שהתחפשה" של "התיאטרון שלנו" על פי ספרו של דן פגיס, לגילי גן. כמו כן, בשעה 10 בבוקר תיערך הדרכת קריאה לקטנטנים עם אנה גופמן, בשיתוף אורבן 95. לגילי לידה עד זחילה. בשעה 17 אחר הצהריים תתבצע שעת סיפור של אורן דסאו של הספר "החלילן מהמלין". לגילי 6־3. ההרשמה לאירועים באתר.

כך תעבירו את היום עם הילדים

בנו לו”ז משחק עם הילדים שמותאם לקונספט, למשל אגדות ילדים, גיבורי־על, חגי השנה ועוד. בחרו, למשל, למתג את היום הנוכחי כיום גיבורי־על וצרו פעילויות בהתאם: ארוחת בוקר בניחוח גיבורי־על (מרכיבים מהקורנפלקס או מהירקות דמויות של גיבורי־על ואז אוכלים אותם); פעילות יצירה של גיבורי־על (מכינים מבעוד מועד דפים לציור או חוברות צביעה של גיבורי־על); שעת התחפשות והצגה ממגוון התחפושות שקיימות בבית; שעת סיפור בהתאם לנושא; וזמן בנייה בלגו של אקססוריז לגיבורים שלנו, למשל בניית בית לקפטן אמריקה, בניית מכונית לבאטמן וכו’. קנחו בצפייה בפרק מאחת התוכניות של גיבורי־העל. למתקדמים יותר: אפשר גם לכתוב מכתב לגיבור־העל שלנו, להקליט מסר לגיבור במכשיר הנייד, וכדי שיהיה חינוכי: לדבר על מה אנחנו אוהבים בו, ולמה תכונות אלה חשובות כל כך.

רגע מפלט להורים

קבעו כמה יעדים אישיים שאותם תרצו להשיג בתקופת הסגר, למשל בניית אדניות, שתילת פרחים, תרגול הכנת תבשיל מסוים, למידה של שפה חדשה בעזרת יוטיוב ועוד. נכון, אין לכם זמן פנוי כרגע, אבל דווקא הצבת המטרה החיצונית הזו, שאינה קשורה בילדים, בעבודה או בצורכי הבית, עשויה להעניק לכם מרווח נשימה ולהוות אי של שפיות בתקופה הכאוטית הזו. חלקו את המשימה הגדולה לחלקים קטנים ונסו מדי יום לקדם חלק קטן מתוכה. לאט־לאט תצליחו לקדם את היעד, לצד הזמן החולף, ואולי החתירה אליו תעניק לתקופה זו עוד משמעות וערך מוסף.