בשורה רעה לאזרחי ישראל הנאנקים תחת הסגר הכללי וממתינים בקוצר רוח שיסתיים אחרי החגים. על פי הערכות במשרד ראש הממשלה ובמשרד הבריאות, הסגר צפוי להימשך לפחות כמה שבועות נוספים לאחר החגים. הסיבה: מספר הנדבקים ממשיך לעלות ועמו גם החולים שמצבם קשה, מה שמעורר את החשש שמערכת הבריאות לא תוכל לעמוד במעמסה.

מערך הסגר ערב יום הכיפורים (דוברות המשטרה)

הבוקר (שלישי) אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין בראיון לכאן ב' כי "הסגר לא יוסר אחרי סוכות. אין שום תסריט שבעוד עשרה ימים אנחנו מרימים את הכל ואומרים הכל בסדר - צאו מהסגר. בעקבות הפקת לקחים מאפריל נצא באופן הדרגתי ואחראי. לא יעזרו כל הלחצים, הפתיחה של כל החיים שלנו תהיה הדרגתית". 

אחרי יום הכיפורים, ועם הכניסה הבוקר ל"שגרת סגר", המשטרה מהדקת את החגורה ומגבירה את האכיפה בכל רחבי הארץ - ובעיקר במרכזים מסחריים, בשווקים ובתוכי הערים. במחסומים, הפרוסים בכ־40 צמתים ודרכים בין־עירוניות, תחמיר המשטרה את הבדיקות כדי להחזיר את הציבור למתכונת סגר מלא - ללא הקלה של תפילות וחג. במשטרה נפרסים כוחות גדולים של כ־7,000 שוטרים וחיילים, שינסו למנוע מהציבור לצאת מהבית ללא הצדקה ולא לפי התקנות. עובדים חיוניים יוכלו לצאת אל מקומות העבודה. 

לנוכח כוונת הממשלה להטיל מגבלות קשות על הפגנות, התייצבו אמש מפגינים מול ביתו של יו"ר כחול לבן בני גנץ. מחאות נערכו גם מול בתיהם של השרים גבי אשכנזי, אבי ניסנקורן ויולי אדלשטיין. המפגינים, מטעם הדגלים השחורים, טוענים: "כחול לבן הפכה לליכוד ב'. העברה של חקיקה שמאפשרת לראש ממשלה מושחת להפסיק את ההפגנות נגדו, יחד עם טיפול כושל בקורונה, מהווים בגידה בבוחרי כחול לבן ובבסיס הערכים שלשמם אנשיה נבחרו לכנסת". הבוקר צפויות לנוע שיירות של כלי רכב לכיוון הכנסת כדי להפגין נגד החלטות הממשלה והכנסת. במשטרה נערכים לכך בהתאם ויקפידו על שמירת מרחק ועל עטיית מסיכות.

העלייה בתחלואה הובילה את המשטרה לאכיפה רבה כבר בחג. במהלך היממה שחלפה רשמו השוטרים ברחבי הארץ 3,922 דוחות בגין הפרות שונות של תקנות הבריאות. 2,789 דוחות נרשמו לאזרחים שיצאו ממקום מגוריהם ללא סיבה מספקת וכן 968 דוחות בגין אי־עטיית מסיכה, 44 דוחות בגין הפרות חובת הבידוד ו־60 דוחות בגין שהייה במקום פתוח לציבור ובבית עסק שפעילותו נאסרה או שהייה בחוף הים בניגוד לתקנות.
בכיר במשטרה אמר אמש: "אם הציבור לא יתחיל להתנהל באחריות, מספרי הנדבקים ימשיכו לעלות והסגר יימשך".

לנוכח תחלואת הקורונה המתגברת והיקף הנדבקים, שזינק בימים האחרונים גם בצבא, החליט הרמטכ"ל רב־אלוף אביב כוכבי על עוצר יציאות בבסיסים הסגורים למשך 30 יום. ההחלטה תקפה לחיילים ביחידות הקרביות ובבסיסי ההכשרות השונים. לפני כניסת יום הכיפורים הגיע מספר הנדבקים בצבא לשיא של יותר מ־1,200, ומספר הנדרשים לבידוד ביתי עמד על יותר מ־13 אלף. בעקבות זאת הוחלט להחמיר את ההנחיות בנושא הקורונה בצה"ל, בניסיון לבלום את התפשטות המגיפה. עוצר היציאות אינו תקף לגבי אנשי קבע ביחידות הסגורות. אולם גם בנושא זה הנחה הרמטכ"ל לצמצם את היקף היציאות הביתה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים לפני יום הכיפורים דיונים, שבהם הנחה על הצעדים הדרושים למניעת התפשטות הקורונה, וכן דיונים על תוכנית העבודה שעל פיה יש לפעול. נתניהו קבע שסדר השלבים הוא סגר, ומעבר מדורג לשגרת קורונה - עד למציאת חיסון. תוכנית הפעולה של מערכת הבריאות, על פי היעד שהגדיר, היא לטיפול ב־1,500 חולים שמצבם קשה, החל ממחרתיים. קבינט הקורונה יתכנס מחר וידון בהמשך השמירה על מתווה הסגר, הקריטריונים למעבר לשלבים הבאים והאמצעים הנוספים לצמצום התחלואה.

השתתפו בהכנת הידיעה: אלון חכמון, טל לב־רם, אנה ברסקי, אריק בנדר, משה כהן