בשבוע שעבר קיבל הפורום האזרחי לקידום הבריאות בגליל תלונות על כך שחולי דיאליזה שנדבקו בקורונה לא מתקבלים לטיפולי דיאליזה דחופים, בטענה שאין מקום - ונשלחים בחזרה לביתם.

כידוע, טיפולי דיאליזה הם הכרחיים עבור חולים אלה, כשאי־קבלת טיפול מסכנת את חייהם. חאמד, מנהל חברת אמבולנסים האמור להעבירם לטיפול, ממתין יחד איתם ואומר שבמספר בתי חולים באזור הצפון הטיפולים מלאים וכי נכון לעכשיו מדובר ביותר משישה חולים שנותרו ללא פתרון.

“המצב שבו חולי דיאליזה לא יכולים לקבל טיפול הוא בלתי נסבל”, אומרים בפורום האזרחי לקידום הבריאות בגליל. עוד הם מוסיפים: “מערכת הבריאות בצפון הייתה חולה לפני משבר הקורונה, ואת מחיר ההידרדרות הנוכחית משלמים החולים ובני משפחותיהם. משרד הבריאות יכול לפתור את המשבר הנוכחי של חולי הדיאליזה, ובלבד שהחולים בפריפריה ייכנסו לסדר העדיפויות שלו”.

“אתמול בלילה קיבלתי הודעה שאמא חולה בקורונה”, מספר אשרף, בנה של אחת החולות. אמא שלי חולת דיאליזה והיא חייבת לעשות היום טיפול. התקשרנו למכון הדיאליזה מהבוקר, ועד לרגע זה לא נמצא שום פתרון. אמא לא מרגישה טוב והיא חייבת לעשות דיאליזה דחופה”. במקרה נוסף, חולה חיכתה מהבוקר לקבל טיפול דיאליזה, ומאחר שהתגלתה כחולת קורונה נותרה בהמתנה לאורך כל שעות היום. 

יו"ר ארגון הבריאות העולמי מעריך: הקורונה תימשך כשנתיים