כך תעבירו את הבוקר עם הילדים

אוקטובר כבר כאן, וזו ההזדמנות לנצל את היום לפעילות בנושא סתיו: אם יש לכם חצר או גינה, עודדו את הילדים לאסוף עלים שונים, בעלי תווים ומרקמים שונים. אספו אותם בתוך שקית בזהירות, בלי שיתפצפצו, והביאו אותם הביתה. השתמשו בפריטים שאספתם לפעילות יצירה. קחו זוג דפים לבנים, הניחו את העלים ביניהם והניחו לילדים לצייר על הדפים בצבעים שונים (רצוי בגירים). הנוכחות של העלים מתחת לדף תייצר הדפס מיוחד ויפה של עלה על הדף. ככל שתצבעו עלים רבים יותר, כך גם הציור יהיה עשיר יותר.

עוד אופציה: צרו ציור של עץ על ידי טבילת היד של הילד בצבע גואש והנחתה על הדף. הסימן שתותיר היד על הדף ייראה כמו גזע עץ. על מנת ליצור את מראה העלים, קחו גליל של נייר טואלט, מרחו אותו בקצהו בצבע גואש ומקמו אותו על הדף בצורה אנכית במקומות שונים מעל הגזע. יתקבל הדפס של עלים שמעטרים את העץ.

המלצה

במוזיאון בת ים לאמנות מוצגת תערוכת איור לכל המשפחה בשם "אגדות אמיתיות", המתמקדת בחמישה גיבורי תרבות: המלחין יוטר איליץ׳ צ׳ייקובסקי, החוקר ומייסד תורת האבולוציה צ׳רלס דרווין, כריסטינה מלכת שוודיה, פאטימה מוחמד אל־פיחרי ממרוקו שהקימה את האוניברסיטה הראשונה בהיסטוריה, ויעקב אפשטיין, מחשובי הפסלים הציבוריים בישראל.

מדי בוקר בחול המועד סוכות נערכות בזום סדנאות ופעילויות בהשראת התערוכה "אגדות אמיתיות" וסיפורי הדמויות שבה, בהדרכת מאיירות ומאיירי התערוכה, מחבר סדרת ספרי "אגדות אמיתיות", תום בייקין־אוחיון, וצוות מוזיאוני בת ים.

דיוקן של דארווין (צילום: חן לב)
דיוקן של דארווין (צילום: חן לב)

בתוכנית:

  • היום, שלישי, 6.10: האמנות של אפשטיין, עם בייקין־אוחיון.
  • מחר, רביעי 7.10: הנשמה של צ'ייקובסקי, עם מדריכת הסטודיו הפתוח רוני דורון.
  • חמישי, 8.10: האוניברסיטאות הראשונות בעולם, עם מדריכת המוזיאון מיכל קליסקי.
  • מדי בוקר בשעה 10:00, לגילי 5־10. ההשתתפות חופשית. משך הפעילות כשעה. הפעילות תשודר גם בדף הפייסבוק של מובי. עדכונים נוספים בקבוצת הפייסבוק "הילדים של מובי".

רגע מפלט להורים

יום הכיפורים אומנם כבר חלף, אבל אל תמהרו לאפסן את משחקי הקופסה וחוברות התשבצים והסודוקו בארון. טריוויה, פאזלים, רמיקוב, טאקי – שלפו את המשחק שמעסיק אתכם במידה הנכונה, כלומר משקיט את הרעשים בראש ומנגד מספיק מאתגר בשביל להלהיב אתכם – והקדישו לו חלק קטן מהערב שלכם, בזוג או ביחידים. זה קליל, זה נגיש, ומעבר לכך, כוחם התרפויטי של משחקים/ חוברות פעילות כבר ידוע.