ברקע החלטת קבינט הקורונה שלא לבצע שינויים בהגבלות הסגר עד ליום שני התייחס היום (שלישי) מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, הפרופ' גבי ברבש, להחלטת קבינט הקורונה ב"כאן ב'", ואמר כי הוא סבור ש"צריך לשחרר את המשק רק כשיהיו עשרות נדבקים ביום", ולא לפני כן.

סרטון שמפרסם דובר צה"ל להגברת המודעות לנגיף הקורונה

לדברי פרופ' ברבש, "אנחנו אחרי שני סופי שבוע צמודים. מצד אחד הם מורידים את מספר הבדיקות והפניות לרופאים, מצד שני הם יוצרים תחלואה במגזר החרדי. נצטרך להסתכל בימים הקרובים ולהבין את הכיוון שאליו אנחנו הולכים. אני משער שאנחנו יורדים בתחלואה, ככה זה נראה". 

יש טענה שרוצים להידבק בקורונה במגזר החרדי.
"זו אמירה מטומטמת. את רואה את הפטירות במגזר הזה, קשה מאוד לבודד את הגיל המבוגר מהגיל הצעיר בסביבה כזו צפופה. אנחנו יודעים שגם אנשים צעירים וא-סימפטומטיים - אצל 50% מהם מוצאים בדיקות נוירולוגיות. אנחנו עלולים לגלות עוד 5-10 שנים שאנשים שנדבקו בווירוס הזה סובלים מהשלכות קשות".

התחלנו לפעול?
"אני לא בטוח. בואי נגיד שיש תכנית מסודרת עכשיו, הוגדרו תנאים ממעבר לשלב הראשון לשני, שזו התקדמות גדולה, אבל ברקע אתה שומע את ההתבטאויות המתחנפות של נבחרי הציבור. הם לא מבינים שהציבור מבין מה קורה והוא מתייחס לזה בהתאם". 

לגברי ברבש, "יהיו שוב לחצים. לדעתי להתחיל להוציא את המשק החוצה ב-2,000 נדבקים חדשים ביום - יהיה לזה מחירים. החזרנו את מערכת החינוך כשהיו 2,000 ותראו מה קרה. זו טעות. אנחנו נתחיל עם 2,000, נוציא את המשק ורוב הסיכויים שניתקע על השלב הראשון בתכנית ולא נוכל לעבור לשלב השני משום שנראה עלייה מהשלב הזה, ואז יתחילו לחצים".

"צריך לשחרר את המשק רק כשיהיו עשרות נדבקים ביום, עד 200 ביום. אני מציע לחכות ולראות את קצב הירידה שלנו, יש פה פער ענק בין המאפיינים של הסגר הראשון והשני".

מה דעתך על היציאה המהירה של טראמפ מבית החולים?
"את רואה איש מבוגר שכנראה חלה ומבריא, ובמקום לומר 'הצילו אותי', הוא בא ואומר 'תקשיבו, המחלה הזו קלה', ומשדר את המסר הכי הפוך ממה שאיש אחראי אמור לשדר. זה טראמפ. בשבילי הוא פשוט יורק בפרצוף של הצוות הרפואי שטיפל בו".