במערכת הבריאות מרוצים מהירידה העקבית בתחלואה, ואתמול עד לשעות הערב נרשמו 384 נדבקים מתוך כ־23 אלף בדיוקת (1.7%). מצב זה מאפשר גם סגירת מחלקות קורונה בבתי החולים והסבתן מחדש כמחלקות לטיפולים במחלות אחרות. אבל בצד שביעות הרצון הזהירה, יש גם חשש מפני העלייה במספר ההדבקות במגזר הערבי, שעלולה להביא להתפשטות מחודשת של המגיפה. גם במגזר החרדי, שרשם ירידות נאות בשיעור ההדבקה, מתחילים לראות את העקומה מתיישרת ואפילו עולה במקומות מסוימים, בשל חידוש הלימודים והחתונות.

שר הביטחון בני גנץ מודיע על התקדמות לשלב הניסויים בבני אדם בחיסון לקורונה. צילום: דוברות משרד הביטחון

משרד הבריאות פרסם אתמול הודעת אזהרה מפני תרופה פיקטיבית נגד קורונה המשווקת בחנויות. N־קורונה, הנמכרת בחנויות, משווקת כתוסף שבו סגולות מרפא והוא מבטיח ריפוי. במשרד הבריאות מתריעים כי מעולם לא הוכח שהמוצר מרפא את מחלת הקורונה או מסייע להחלמה ממנה.

במשרד הבריאות מדגישים: "ייחוס סגולות מרפא לתוספי תזונה הוא אסור ומהווה הטעיה של הציבור. המוצר עצמו לא נבדק ולא אושר לשימוש ולשיווק. סימון המוצר אינו תקין ואינו כולל את כתובת מקום הייצור, את הרכיבים שמהם יוצר ואת הסימון התזונתי שלו. משרד הבריאות יפעל נגד המפעל שייצר את תוסף התזונה בניגוד להנחיות, ויפעל נגד מי שמשווקים מוצרים שיש בהם להטעות את הציבור".

בינתיים המרוץ לחיסון נמשך, וגם המאמצים לקבלו מהמקורות הצפויים לייצר אותו. ישראל ואיטליה סיכמו על העברת מנות חיסון לקורונה לישראל, וזאת לאחר שהחיסונים המפותחים באיטליה, בעיקר במפעל אסטרה זנקה, יעברו את הניסויים הדרושים ויאושרו. ההסכם נעשה במהלך פגישתו של שר החוץ גבי אשכנזי עם מקבילו האיטלקי לואיג'י די מאיו.

על פי החלטת ארגון הבריאות האירופי, רק מדינות חברות האיחוד האירופי יוכלו ליהנות ממנות החיסון, לאחר שיהיה חיסון שיאושר סופית. הסיכום עם איטליה יאפשר גם לישראל לקבל חיסונים מתחום האיחוד. לסיכום דומה הגיע אשכנזי עם עמיתו הגרמני הייקו מאס. 
מחרתיים יתחילו הניסויים על בני אדם במכון הביולוגי בנס ציונה. בשלב הראשון, הניסויים יבוצעו על בודדים, ועם הזמן הם יורחבו ל־80 נסיינים, ל־1,000 ועד לעשרות אלפים. התקווה: חיסון כבר במהלך השנה הבאה.

ועד שיהיה חיסון, האכיפה נמשכת במרץ. ביממה החולפת רשמו השוטרים ברחבי הארץ 1,723 דוחות לאזרחים שהפרו את התקנות, מתוכם 1,560 דוחות בגין אי־עטיית מסיכה. מראשית השבוע רשמו השוטרים 10,796 דוחות, מתוכם 9,767 בגין אי־עטיית מסיכה במרחב הציבורי. בנוסף, רשמו השוטרים ביממה האחרונה 32 דוחות בגין הפרת חובת בידוד. השוטרים גם פיזרו התקהלויות אסורות בבתי עסק, במוסדות, בבתי כנסת ובתלמודי תורה. 

במסיבה שהתקיימה בתוך מועדון בתל אביב השתתפו יותר מ־100 מבלים. לבעל המקום נרשם דוח של 5,000 שקל. קנס דומה נרשם לבעל מסעדה בנתניה, שבה ישבו סועדים סביב שולחנות, בניגוד לתקנות. כמו כן, פיזרו שוטרים בצפון הארץ מספר התקהלויות בחתונות אשר התקיימו בניגוד לתקנות.