ברקע הירידה הנמשכת בתחלואה, והדיונים הקדחתניים בנוגע להמשך ההקלות על המשק, מוסיף מצב ההידבקות בקורונה בארץ להראות סימנים מעודדים. היום (ראשון) מעדכן משרד הבריאות ש-219 בני אדם בלבד אובחנו כחולים אתמול. שיעור הבדיקות החיוביות מאתמול עומד על כארבעה אחוזים.

חמישה בני אדם נפטרו היום החל מחצות, ובסה"כ עומד מספר הנפטרים בישראל על 2,553. נתון מעודד נוסף הממשיך במגמת הירידה הוא נתון החולים הקשים - היום הוא נעמד על 392 חולים קשים בסה"כ. מספר המונשמים בישראל עומד על 171.

חיסון ישראלי לקורונה - שגב הראל, הישראלי הראשון שקיבל את הזריקה. צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

חרף מגמת התחלואה החיובית בתקופה האחרונה, פועלים במשרד הבריאות לנסות ולשמר מספר גבוה של בדיקות, במטרה להמשיך ולוודא שלא חלה הידרדרות במצב. במקביל, אמר היום שר האוצר ישראל כ"ץ שהוא מקווה שחנויות הרחוב יפתחו כבר ביום שלישי השבוע. במשרד הבריאות חוששים מהקלה נוספת בשבוע הקרוב, שכן לטענתם, טרם התקבלו באופן סופי נתוני התחלואה שלאחר הקלת המגבלות. 

בנוסף, היום יצא לדרך שלב הניסויים בבני אדם בחיסון לקורונה של מרכז המחקר הביולוגי. שגב הראל, המתנדב הישראלי הראשון שקיבל הבוקר את הזריקה של החיסון הישראלי לקורונה, סיפר על החוויה: "זו זכות גדולה, מקווה שאוכל להביא לישראלים קרן אור של תקווה".