לצד ההתרגשות מהפתיחה המחודשת של המספרות, מכוני היופי והצימרים לאחר כחודש, שררה אתמול אווירה קשה בקרב בעלי חנויות הרחוב, אשר נותרו סגורות עד ל־8 בנובמבר. "כבר ארבעה חודשים לא פתחתי במצטבר. זה לא רק הנזק הכלכלי. עבורי זה סוג של תרפיה. לקחת ממני את המספריים זה כמו לקחת מצייר את המכחול", המחיש אתמול עוזי בטיש, הבעלים של מספרת "גזוז" בתל אביב את התחושות לאחר הפתיחה המחודשת.

לדבריו, העירייה הסכימה שיוצבו כיסאות נוספים גם מחוץ למספרה כדי לאפשר לעמוד בתקן שקבע משרד הבריאות. "כשהיה ברור שחוזרים ביום ראשון, קיבלנו טלפונים לקביעת תורים. לא רק אנחנו התרגשנו, גם הלקוחות", הוא סיכם. קולי, מעצב השיער במספרת לוריאל פרופסיונל, סיפר: "ההתרגשות החלה עוד מסוף השבוע. הכנתי את המספרה לקבלת הלקוחות, והיום הגעתי מוקדם מאוד בבוקר. זה הזכיר לי את היום הראשון שלי במספרה".

הפגנת העצמאים בדרך יפו (צילום: דוברות המשטרה)

לדברי ליאורה ברדוגו, קוסמטיקאית ומנהלת הדרכה ראשית בחברת ביופור, החזרה לעבודה הייתה מלווה בהתרגשות לצד חששות. "היה לחץ מצד המטופלים להגיע כבר מהבוקר, והיה צריך לתת לכל אחת את הזמן שלה. שמחתי לפגוש את הלקוחות ולשמוע חוויות מהסגר ואיך שמרו על שגרת הטיפוח שלהן", היא תיארה.

שיר נקש, בעלים של מרכז הדרכה וטיפולים במרכז עזריאלי, המחישה מה עבר עליה: "התרגשתי יותר מהחזרה אחרי הסגר הראשון. היינו בתקופה קשה של אי־ודאות וכבר היתה תחושה שלא חוזרים חודשים ארוכים". אחת העובדות במכון, שמתגוררת בבאר שבע, הגיעה כבר בשש בבוקר, אף שהמכון נפתח בתשע. "חלמתי על הרגע הזה שאחזור לעבוד. התגעגתי מאוד", היא הסבירה.

מספרה בימים שלאחר הסגר (צילום: יחצ)
מספרה בימים שלאחר הסגר (צילום: יחצ)

גם בענף הצימרים, שנפתח מהבוקר, הייתה תחושה מיוחדת. "הפסדנו את תקופת החגים, אבל אנשים לא יוותרו על נופש. ההזמנות כבר מלאות לשבועות הבאים", סיפר בעל צימר מהצפון. לעומתם, בעלי חנויות קטנות זועמים על המשך סגירתם. "איזה היגיון יש להשאיר אותנו סגורים. אנחנו קורסים", התלונן בעל חנות לצעצועים מרמת גן.

מאות סוחרים ובעלי עסקים קטנים הפגינו אתמול בראשון לציון נגד הממשלה וחלקם אף שרפו סחורה מהחנות שלהם. את ההפגנה הובילו מני מורנו, מנכ"ל חברת DIFFRENT – יבואנית כפכפים, ומתי סלימנוב, הבעלים של רשת האופנה METRO CITY. "העובדה שהמדינה יוצאת מהסגר ורק אנחנו תחת המגבלות והאיסורים היא אבסורד", אמר מורנו.

הנהלת קבוצת ביג, המחזיקה במרכזי קניות פתוחים ברחבי הארץ, פנתה אתמול לרשתות ובעלי העסקים המחזיקים סניפים במתחמים אלה וביקשה מהם לפתוח היום את החנויות. בהנהלת ביג הבהירו כי יש בכוונתם לגבות מהעסקים במתחם דמי ניהול מלאים עבור חודש נובמבר - דבר האמור לדרבן את בעלי העסקים לפתוח היום את עסקיהם. זאת על אף החלטת קבינט הקורונה כי החנויות יישארו סגורות עד 8 בנובמבר והחשש שיספגו קנסות בשל כך.