ההודעות של חברות "פייזר" ו"מודרנה" על התקדמותם עם חיסוני הקורונה ואחוזי ההצלחה הגבוהים הביאו לשמחה ואופטימיות בקרב רבים, אך על פי פרסום של חדשות 13 הערב (רביעי), מסתבר שבציבור החרדי נשמעים קולות אחרים, ורבנים מסויימים אף קוראים לתלמידיהם לא להתחסן בטענה כי החיסון מסוכן. 

חיסון חברת מודרנה לקורונה (קרדיט: רויטרס)

"רבותיי, כיום אנחנו לא יודעים מה ילד יום עם כל הסגרים וכל הבלופים שלהם, וכל השקרונה שלהם", אמר הרב יובל עובדיה. הרב יובל אלון: הוסיף גם הוא: "כאן מדובר על טענות מאוד חזקות שיכולה להתרחש עלינו ממש שואה בקנה מידה אדיר, לא רק של תמותה, גם עניין של תוכניות לשעבד אותנו וכולי וכולי. החיסונים האלה מאוד מסוכנים".

בתוכנית שערך אתמול הרב משה בן לולו ברדיו החרד קול חי, אמר מאזין כי לפי דעתו "שומר נפשו ירחק. אפילו הרופאים והאחיות בעצמם לא מחסנים את הילדים שלהם בחיסונים. יודעים שהחיסונים האלה מסוכנים ביותר. יש מחקר שאומר שחיסונים גורמים להרבה ילדים אוטיסטים".

מאזינה אחרת, הביעה את דעתה על החיסונים ועל עטיית המסכות ואמרה: "אני רוצה להמליץ לכל עמך ישראל לא לקבל את החיסונים בשום פנים ואופן, יש בזה חלקיקים מסוכנים, קטנטנים, שדקים יותר משערת אדם".

נציין כי ישנם גם קולות שונים בחברה החרדית, שטענים כי רק קומץ של אנשים לא יתחסנו ועד כה לא התקבלה תגובה רשמית של המר"נים בנושא החיסונים.