ראש שירותי בריאות הציבור לשעבר, פרופ' סיגל סדצקי, אמרה הבוקר (רביעי) בראיון לכאן ב' כי: "אנחנו נמצאים היום בתחלואה משמעותית. אך צריך לעשות הכל כדי להשאיר את מערכת החינוך והעסקים הקטנים פתוחים". זאת, בהתאם לכך שמספר החולים הפעילים עומד כעת על 9,064, וביממה האחרונה אובחנו 832 חולים חדשים בנגיף הקורונה, כך שאחוז הבדיקות החיוביות עמד על 1.4%.

בתמונת המצב היומית של מרכז המידע והידע למערכה בקורונה צוין כי ישנה עליה ברורה ועקבית במספר המאומתים החדשים ליממה בממוצע שבועי. כלומר, גם אם חלק מהעלייה במאומתים נובע מהגדלת מספר הבדיקות היומיות, הרי שהיא אינה מסבירה את כולה. כמו כן, מספר החולים באורח במצב קשה מטפסת גם היא, ואיננה מושפעת מהיקף הבדיקות. לפיכך, המשך ההקלות ללא הקפדה יתרה בכלל המגזרים, צפוי להאיץ את רמת התחלואה ולהדוף את השגת השליטה בתחלואה.

נתניהו בעדכון מקבינט הקורונה

על אף הנתונים, הוחלט השבוע על החזרת שכבות גיל נוספות לספסל הלימודים, ובעניין זה, סדצקי הביעה את תמיכתה: "ילדים צריכים ללמוד. מערכת החינוך צריכה להיות מאורגנת ללימוד בכיתות קטנות ובהפרדה בין הילדים כדי להוריד את סיכויי ההדבקה". גם בעניין העסקים הקטנים, אמרה: "אין סיבה אמיתית שהעסקים הקטנים לא יכולים להיות פתוחים. אם יש ארבעה אנשים עם מסכות בחנות - אין בעיה".

כמו כן, מנתוני משרד הבריאות היומיים עולה כי 268 חולים נמצאין במצב קשה ו-120 מונשמים. מניין הנפטרים מאז פרוץ המגפה עומד על 2,822. בתוך כך, הישיבה הצפויה הבאה של קבינט הקורונה תעסוק במתווה לפתיחת שווקים מרכזיים ובהחמרת הקנסות.