מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר פרופסור גבי ברבש הזהיר היום (שבת) בריאיון לחדשות 12 כי לפי נתוני התחלואה בקורונה בימים האחרונים, יחד עם הצעדים לפתיחת המשק והחזרת הלימודים, ישראל נמצאת בדרך בטוחה לסגר שלישי. "לטווח הקצר אנחנו צועדים בביטחון לכיוון של סגר", אמר. "הנתונים מראים על עלייה של 20% במספר המאומתים בארבעת הימים האחרונים וזה עוד לפני שהקניונים נפתחו". 

חיסון חברת מודרנה לקורונה (קרדיט: רויטרס)

"מישהו החליט שהוא מתעדף את הנוער והילדים וזה בסדר. קיבלו החלטה לפתוח את בתי הספר ונתוני התחלואה עדיין במספרים נמוכים. עכשיו קיבלו החלטה נוספת לפתוח את הקניונים ואני חושב שנשלם על זה", הזהיר. "אני רק מקווה שהפעם ההחלטה להיכנס לאמצעים יותר דרמטיים כגון סגר יתרחשו לפני שנגיע ל-9,000 נדבקים ליום, עם התחלואה והתמותה הנלווית לזה".

ברבש התייחס גם לשאלת החיסונים והסביר: "החיסונים של פייזר ומודרנה מסמנים לנו את קו הסיום של המגיפה הזו. זה לא שמחר נפסיק ללכת עם מסיכות. בסוף שנת 2021 אנחנו יכולים להגיע למצב ש-70% מאזרחי ישראל מחוסנים". בהמשך התייחס לעובדה שכמעט מונה לתפקיד ממונה הקורונה, אך ברגע האחרון ויתר: "לפעמים אני מצטער ואז אני נזכר שבכל מקרה אחרי שבוע הייתי מתפטר".

מוקדם יותר הערב עדכן משרד הבריאות כי אתמול אותרו למעלה מאלף מקרי קורונה מאומתים חדשים, זה היום הרביעי ברציפות. שיעור הבדיקות החיוביות עלה גם הוא ל-2.2%. אתמול נפתחו 15 קניונים ברחבי הארץ במסגרת פיילוט הקניונים, ועומסים כבדים נרשמו במוקדים שנפתחו.