משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון) על עלייה משמעותית באחוז הבדיקות החיוביות לאחר ש-569 ישראלים אובחנו כמאומתים בנגיף מתוך 17,126 שנבדקו. מהנתונים עולה עוד כי מספר החולים הפעילים עלה ל-9,923, בהם 273 במצב קשה ו-112 מונשמים. מניין הנפטרים מאז פרוץ המגפה עומד על 2,854. 

הבוקר אם כן, עלה אחוז הבדיקות החיוביות ל-3.3%, בעוד שיממה לפני כן עמד אחוז הבדיקות החיוביות על 2.2% בלבד, וביום שישי האחרון על 2%. הבוקר, כאמור, מדווח המשרד על עלייה של יותר מאחוז במהלך 24 השעות האחרונות.

מקדם הדבקה במגזר הכללי (על סמך מאומתים חדשים) טיפס ל-1.16, כאשר המקדם במגזר ערבי עומד על 1.18, במגזר חרדי על 0.96 ובמגזר הכללי 1.12, זאת לאחר שבמהלך השבוע האחרון עמד ממוצע הנדבקים השבועי על 905 ביום. נכון להבוקר, 14 ערים מוגדרות אדומות ו-24 אחרות כתומות.

פיילוט פתיחת הקניונים יצא לדרך (צילום: אבשלום ששוני)
פיילוט פתיחת הקניונים יצא לדרך (צילום: אבשלום ששוני)

סגן שר הבריאות, יואב קיש, דיבר בכאן ב' על העלייה בתחלואה ועל פיילוט פתיחת הקניונים: "פתיחת הקניונים אינה תלויה בהצלחת הפיילוט, אלא בעלייה בתחלואה". הוא הודה בכישלון הפיילוט ואמר: "על אף כל הטעויות שנעשו, הסכמנו לתת ניסיון לתיקון, ולראות אם אפשר בכל זאת לייצר אווירת קניות בטוחה בתוך הקניון". 

בעניין פתיחת מערכת החינוך, טען קיש: "העמדה שונתה כבר בשבוע שעבר. ילדי ישראל משלמים את המחיר, אז האסטרטגיה לפתיחה מדורגת נקטעה. צריך לעשות דיפרנציאציה גם בחינוך, ולוודא שרק במקומות בהם צוותי החינוך נבדקים - פותחים את החינוך. אנחנו בוחנים את זה".

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, התייחס בכאן ב' לפתיחת הקניונים, ואמר: "התמונות מפתיחת הקניונים מעידות שהציבור לא שמר על ההנחיות. היום נשוחח עם בעלי הקניונים, וייתכן שנשנה את הפיילוט". 

מקורביו של שר הבריאות, יולי אדלשטיין, אמרו אמש כי הוא רואה בחומרה את העומס שנרשם בקניונים בעקבות פתיחתם, ולכן הנחה לקיים דיון מקצועי בנושא. "אם המצב לא ישתנה באופן קיצוני ומיידי, יצטרכו לשקול גם סגירה מיידית. היה מצופה מבעלי הקניונים לנהוג באחריות ולהקפיד על כל ההנחיות של משרד הבריאות. מה שעשו בשישי הייתה ירייה עצמית ברגל", הוסיפו המקורבים.

קורונה - המשטרה פיזרה חתונה שהתקיימה בניגוד לתקנות. צילום: דוברות המשטרה