בדרך לסגר שלישימשרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי) כי אתמול אובחנו 1,227 חולי קורונה - שיא תחלואה יומי מאז ה-20 באוקטובר. מהנתונים עולה כי שני יישובים יהודיים הצטרפו לרשימת הערים האדומות - אדרת וקדומים. מניין החולים הפעילים עלה ל-10,513, בהם 264 במצב קשה ו-99 מונשמים. מאז פרוץ המגפה נפטרו 2,865 ישראלים. 

סגן שר הבריאות יואב קיש התייחס בגל"צ לשיא התחלואה, והזהיר כי זה לא הזמן להקלות נוספות. "היו אתמול 1,227 מאומתים, זה מספר גבוה ובמהלך השבועיים הקרובים אני מעריך שהמספרים יעלו".

יו"ר ועדת החוקה על פיילוט הקניונים. צילום: ערוץ הכנסת

קיש הסביר כי "המשמעות היא שישראל נמצאת במגמה של עלייה בתחלואה, ואנחנו נהיה חייבים לשנות אסטרטגיה. אני תומך בזה שניתנה עדיפות למערכת החינוך, ומצד שני גם אם פיילוט הקניונים יצליח זה לא הזמן לפתוח את הקניונים. זה לא הזמן לשום הקלות נוספות".

האם יש לכם רעיונות לעוד הגבלות?
"נתניהו דורש את מסלול הורדת התחלואה עכשיו, והמשמעות היא שלא יהיו הקלות נוספות, מלבד מערכת החינוך, והעלאת שיעור הבדיקות. אני מאמין שנראה את זה בקרוב".

סגן שר הבריאות יואב קיש בדיון בוועדת הקורונה (צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)
סגן שר הבריאות יואב קיש בדיון בוועדת הקורונה (צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)

כזכור, אתמול עדכן משרד הבריאות כי 1,017 חולי קורונה חדשים אובחנו ביום ראשון לאחר שנערכו 39,873 בדיקות, כך שאחוז הבדיקות החיוביות עומד על 2.6%. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, הזהיר כי אם המגמה תימשך "נצטרך לחזור אחורה או להגביל את הריצה קדימה".