בכירים במערכת הבריאות יוצאים נגד כוונת משרד הרווחה להעניק קצבת ביטוח לאומי למחלימי קורונה. גורם בכיר באחת מקופות החולים אומר ל"מעריב": "אם מחלימים יקבלו ביטוח לאומי – מחלקות הקורונה יקרסו מאנשים שיבקשו להתאשפז ללא סיבה. אנחנו לא נוכל לעמוד בעומסים".

מחלקת הקורונה בבית חולים השרון, קרדיט: בתאל אוהביה

הוא מוסיף: "דווקא עכשיו כשהחשש מהעומסים בבתי החולים הולך וגדל – מדברים כאן על יוזמה חדשה שרק תוסיף עומס בבתי החולים.
כבר כעת מאז פרסום הידיעה אנחנו מקבלים דיווחים על כך שיותר מחלימי קורונה מגיעים לקופות החולים ומתלוננים על כאבים משונים, ככל הנראה רק כדי לקבל קצבה אם אכן תוענק כזו".

כדי לענות על הבעיה, הקצבה תוענק ככל הנראה רק לכאלו שהתאשפזו באחד מבתי החולים למשך מספר ימים. אלא שבתגובה יש הטוענים כי מדובר בהחלטה לא הוגנת.

נתנאל אהרונוב שהחלים לאחרונה לאחר שלושה שבועות מסביר: "בחרתי שלא ללכת לבית החולים כי לא רציתי להיות סגור בחדר. במקום זאת שכרתי דירה מכספי כדי לעבור את התקופה הזו. עד עכשיו אני סובל מכאבים קשים שנותרו אצלי. להחליט שלא אקבל קצבה רק כי לא התאשפזתי מבחירה זה פשוט לא הגיוני. סבלתי בדיוק כמו חולים שאושפזו ואולי אף יותר".

מירי אנקרי, מחלימת קורונה, מספרת: "כל בני משפחתי חלו בקורונה. העדפנו להישאר כולנו יחד בבית ולא להתפנות לבית החולים. גם אמא שלי חלתה ונשארנו איתה לטפל בה. גם אני וגם היא סובלים מכאבים חמורים ועייפות. אני עובדת כמורה פרטית ודווקא עכשיו כשהביקוש לשיעורים בעיצומו אני נאלצת לבטל שיעורים פעם אחר פעם. אסור לשכוח אותנו אם מחליטים להעניק קצבה לנפגעים".