פרופ' שוקי שמר שוחח הבוקר (חמישי) עם סיוון כהן ב-103FM על העלייה הגדלה בתחלואה. לדבריו, "אנו הולכים בבטחה לעבר סגר שלישי". פרופ' שמר מדגיש שאין אפשרות להקל את ההגבלות מבלי לבצע אכיפה משמעותית של ההנחיות, מבלי לראות עלייה משמעותית בתחלואה. "כנראה שנגזר עלינו לחיות מסגר לסגר עד שיהיו חיסונים", אמר.

פרופסור אש בנצרת: "סגר הוא לא עונש". צילום: מזאווי פרסומאים- מטה הסברה משרד הבריאות

מה יהיה?
"אנחנו הולכים בבטחה לקראת סגר שלישי או הגבלות דמוי סגר. התחלואה גדלה והולכת ואנחנו רואים את המספרים הדבר הזה ברור. אנחנו מכירים את הנגיף ורואים מה קורה בעולם, ברגע שאתה משחרר ולא חשוב אם אטי או לא, התחלואה עולה אם אתה לא מבצע אכיפה. כשיש אירועים, אי אפשר להבין את זה, התחלואה גדלה בצורה יחסית אטית אבל זה כמו פתיל שיגרום לתבערה. היום הגענו ללמעלה מ-1,500 נדבקים ונגיע מהר מאוד למספרים שיחייבו אותנו וכנראה שזה מה שנגזר עלינו עד שיהיו חיסונים לחיות מסגר לסגר".

כל מה שקורה בדובאי לא מדאיג? עושים שם חתונות ואת כל הכנסים והמסיבות.
"זה חלק מהתרבות הכללית, טורקיה והרשות ודובאי. אנשים נכנסים לארץ ולא עושים בדיקות, או לא נכנסים לבידוד, אין פה קוסם שיעצור את זה. יש מודלים שמראים שאם 80 אחוז היו עוטים מסכה לא הייתה מגפה אבל עושים אירועים ועוברים ממקום למקום ויש תחלואה חבויה שאנחנו לא מכירים, בבתי החולים אין עומס, אבל תוך שבועיים נראה גידול שיחייב הגבלות די חריפות".

מדברים על עוצר לילי בחגי דצמבר.
"אין לעוצר לילי שום משמעות. אם עושים משהו צריך לעשות סגר מלא לפרק זמן שיוריד את התחלואה וכך נחיה מסגר לסגר עד התקווה הגדולה של החיסונים".

מדברים על ינואר.
"אני מניח שהחיסונים של פייזר יגיעו אפילו לקראת סוף דצמבר, יגיעו במנות קטנות".

צריך להבין – צריך לחיות עם הקורונה כמה חודשים טובים לפחות.
"לא להיכנס לשאננות ולהמשיך להקפיד".