ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין ביקרו היום (חמישי) במרכז הלוגיסטי "טבע סלא" שקולט את החיסונים נגד נגיף הקורונה. רה"מ אמר כי "קיבלנו החלטות לבקש מהציבור לשמור על מדדי תחלואה נמוכים. אם הדבר לא יתאפשר אנחנו נלך לריסון מהודק. אם לא יתאפשר - נלך לסגר כללי".

מרגרט קינן היא הראשונה בעולם שקיבלה את חיסון הפייזר נגד נגיף הקורונה (צילום: רויטרס)

בפתח דבריו אמר ראש הממשלה, כי "באנו עכשיו ממפגש עם ראשי קופות החולים. אנחנו עכשיו במרכז הלוגיסטי העולמי של 'טבע סלא'. ישראל מקדימה כמעט את כל העולם בקבלה ושימור התרופות ואח"כ מתן החיסונים לאזרחים למיליוני אזרחים. זה ברמה הגבוהה ביותר בעולם. מסתכלים עלינו ומעריכים את העובדה שהצלחנו להביא הנה מיליוני חיסונים מוקדם מאוד, ואת העובדה שאנחנו גם נוכל להביא אותם לכלל הציבור באמצעות המתקנים שיש פה וקופות החולים. זו מסגרת מיוחדת שנותנת לישראל יתרון גדול".

"הכוונה שלנו להגיע לפתיחת הכלכלה במהירות האפשרית, ולהחזרת החיים למסלולם", אמר נתניהו והוסיף: "אני מראש אומר שזה דורש את שיתוף הפעולה שלכם כדי שנעשה זאת במינימום מחיר. ראיתי עקומה, גרף שמראה את התמותה בישראל. היא מהנמוכות בעולם. בוודאי בעולם המערבי. רואים את זה, זה ברור. אנחנו רואים מה קורה באירופה, טרגדיות. אנחנו רואים באמריקה, טרגדיות. לא רוצים אווירת סוף קורס ופריקה, ולכן אנחנו קיבלנו החלטות בממשלה על הגבלות מסוימות".

בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין  (צילום: יריב כץ, פול)
בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין (צילום: יריב כץ, פול)

בנושא הסגר הלילי אמר רה"מ, כי "כן רצינו סגר לילי מלא לכלל המדינה בחנוכה אבל הדבר לא התאפשר בגלל סיבות משפטיות קודם כל. אז קיבלנו החלטות לבקש מהציבור לשמור על מדדי תחלואה נמוכים. אם הדבר לא יתאפשר אנחנו נלך לריסון מהודק. אם לא יתאפשר נלך לסגר כללי. אנחנו מנסים להימנע מזה. בעזרתכם, בעזרת השם נצליח. אנחנו רואים את סוף המגיפה. במקום הזה רואים את זה היטב. שיהיה חג חנוכה שמח".

השר אדלשטיין נשא דברים לאחר מכן ואמר כי "אנחנו מודים לטבע סלא על האחסון של החיסון שמגיע לכאן עם כל התנאים המיוחדים. העניין בידיים טובות ואני שמח לומר שסיימנו יחד עם ראש הממשלה לפני שעה קלה מפגש עם מנהלי קופות החולים שדיווחו על היערכות מרשימה למתן החיסונים, כך שמכאן לקופות החולים ומשם לאוכלוסייה".

נתניהו במרכז קליטת החיסונים ''טבע סלא'' (צילום: יריב כץ, פול)
נתניהו במרכז קליטת החיסונים ''טבע סלא'' (צילום: יריב כץ, פול)

"אנחנו מצפים להיענות. ניערך במשרד עם מתן תשובות לדואגים", אמר אדלשטיין והוסיף: "יהיה מוקד להשיב לאזרחים. אחרי החיסון השני כל אחד ואחת יוכלו לקבל דרכון ירוק, שם זמני, ויהיו פטורים מדברים שמרגיזים אותנו בשנה האחרונה כמו בידוד וצורך בבדיקות לפני פעולות. אני מקווה שנביא בשורה. זו הזדמנות נוספת להודות לרה"מ על המאמצים שהשקיע על מנת שהעבודה המקצועית של אנשי משרד הבריאות ומאמציי יביאו לכזו התקדמות כבר בדצמבר 2020 ובניגוד לתחזיות".