משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון) כי 1,288 חולי קורונה אובחנו ביממה האחרונה, מתוך 43,952 בדיקות. אחוז הבדיקות החיוביות עלה ל-2.9%, הגבוה ביותר בשבוע האחרון.

חיסון קורונה של פייזר. צילום: רויטרס

כרגע ישנם בישראל 17,339 חולי קורונה פעילים, מתוכם 331 במצב קשה ובהם 128 מונשמים. מספר הנפטרים עלה אמש בארבעה, ועומד כעת על 2,983.

בדו"ח תמונת המצב היומית של אמ"ן נכתב כי "יש לזכור כי החיסונים לא צפויים להשפיע באופן ממשי על מהלך המגפה בישראל עד שלהי החורף הנוכחי".

כמו כן, משרד הבריאות עדכן על שינויים בצבעם של מספר יישובים לפי תוכנית הרמזור. ג'ת, דייר אל-אסד ודייר חנא הפכו ליישובים אדומים. אשקלון ומבשרת ציון הפכו מצהובות לכתומות. עכו, נס ציונה ומגדל העמק הפכו מירוקות לצהובות. בצד החיובי, כרמיאל ומעלה אדומים הפכו מכתומות לצהובות.

בתוך כך, פרופ' רן בליצר, ראש צוות המומחים של "מגן ישראל", אמר בראיון לגל"צ כי עדיין ניתן להימנע מסגר מלא: "כן. האופציה הזו, למרות ששמו אותה על השולחן, יש סיכוי טוב שלא נגיע אליה. אני עדיין מקווה שצעדים שהממשלה יכולה וצריכה לנקוט יכולים לדחות את זה. אני חושב שחלק מהצעדים היו יכולים למנוע את אותו ריסון מהודק".

"קבינט המומחים לא חשב שההגבלות האלה יהיו אפקטיביות ויביאו את המטרה, כאשר האתגר האמיתי נעוץ במוקדי התחלואה. אני חושב שלא סביר, למשל, שעובדי חינוך יגיעו לעבודה. אני חושב שצריך שתהיה יותר אכיפה מול מי שמפר ברגל גסה את ההנחיות. אם האמצעים האלו היו ננקטים... אני חושב שלהפרות יש חלק מרכזי בעלייה בתחלואה", הוסיף.