עו"ד רוני כהן, שאביו קיבל תור לחיסון לקורונה רק לעוד חודשיים, שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על ההסתערות הציבורית על קופות החולים בעקבות הקריאה להתחסן: "החיסון לקורונה הפיח באבי מעט תקווה, אך כל הניסיונות לקבוע תור לחיסון כשלו. הוא בתשעה חודשים של מאסר בגלל החשש להידבק, והוא מבקש להשתחרר".

הרבה מאוד אנשים מנסים להשיג תור לחיסונים וזה לא כל כך הולך. כלקוח קופ"ח כללית, אתה מנסה להשיג חיסון לאביך?
"כן, אני מנסה במשך כמה ימים להשיג את החיסון, לצערי כל השיחות התנתקו. כשאני רואה אותו כל כך מיואש ובעצם נמצא תשעה חודשים במאסר, הוא בן 80 עם מחלות רקע, והחיסון הפיח טיפה תקווה, אבל לצערי כל הניסיונות לקבוע תור לחיסון כשלו".

מה עבר עליכם?
"אבא ניסה לבד וגם הלך לקופה, הוא רצה לקבל כבר את החיסון בקופה, דחו אותו כמובן".

הגיע פיזית לקופה?
"כן הוא בן 80, אבל בתשעה חודשי מאסר ומבקש להשתחרר, דחו אותו ואמרו לו דרך האפליקציה. מאחר ואבא לא מיומן באפליקציות ואנחנו ממעטים לבקר את אבא ניגשתי וניסיתי דרך האפליקציה וכמובן אי אפשר לקבוע".

למה?
"יש כניסה לשירות של חיסון קורונה, אך כשאתה נכנס לאופציה של חיסון קורונה ורואה את המרפאות, האפליקציה לא מאפשרת לקבוע תור, ככה זה היה נכון לאתמול בבוקר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל את החיסון לקורונה (צילום: TPS)

בטלפון ניסיתם?
"בטלפון ניסיתי מספר פעמים גם כן, השיחות נותקו. אתמול לשמחתי סביב השעה 14:00 הצלחתי, לאחר 40 דקות, להשיג את המוקד וכאן האכזבה היותר גדולה. הצלחתי לקבוע תור אבל לעוד 40 ימים, ל-3 לפברואר. אני מאוד מקווה, לא רק להעביר את המסר של החוויה של לקבוע תור שהייתה קשה, אבל אני לא רואה היגיון לדחות את התור לחיסון לאבא שלי ובכלל לכל התושבים ב-40 ימים".

יש הרבה קשישים שרוצים להתחסן אז זה לוקח זמן, לא?
"מבחינתי, אני חושב שכל הזמן אומרים לנו בתקשורת 'אנחנו במלחמה', במלחמה על הבריאות על הכלכלה על בריאות הנפש של כולנו, אנחנו לא במצב רגיל כרגע. אם אתה במלחמה, ולפי דעתי קופ"ח לא יעמדו בעומס, כמו שבצורה מאוד יעילה הציבו מתחמי בדיקת קורונה בכל יישוב".

אתה מצפה שפיקוד העורף או הצבא ינסה לתת שירות?
"אני מצפה שמישהו ייכנס מתחת לאלונקה ויקימו מתחמי חיסון לקורונה בתוך היישובים, גם התור שקבענו לעוד 40 ימים, הוא לא בעיר שאנחנו גרים. אנחנו גרים בהוד השרון והתור בפתח תקווה".