פרופ' יונתן הלוי, נשיא המרכז הרפואי שערי צדק, שוחח הבוקר (רביעי) עם ניסים משעל וענת דוידוב ב-103FM אודות העלייה בתחלואה בקורונה בישראל, החשש מהמוטציה החדשה ותחילת מבצע החיסונים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל את החיסון לקורונה (צילום: TPS)

מה מצב החולים אצלכם?
"לא טוב, יש עלייה תלולה. רחוק מדיבורים על קריסה, יש לנו בשערי צדק 130 מכונות הנשמה, עוד לפני שאנחנו משתמשים באספקה של המדינה, המלאי הישן שלנו. הבוקר תפוסות 49 מתוך המכונות כך שעל קריסה אין על מה לדבר, וזה לא מתקרב למספרים של הגל הראשון, אבל לפני ארבעה שבועות היה לנו מונשם אחד והיום יש לנו 15, גם עם תמותה לא מבוטלת, שרובה באנשים מאוד מאוד מבוגרים עם מחלות רקע מאוד קשות שהגיעו ממחלקות סיעודיות".

אם כך אתה תומך ברצונם של רה"מ ושר הבריאות ללכת לסגר מיידי?
"עד אתמול הייתי בעד הריסון המהודק שהוא פחות מסגר, בזה שלא הורסים את כל העסקים אלא מתרכזים בערים אדומות. אני חושב שלא יהיה מנוס מסגר אלא אם כן נראה השתטחות בימים הקרובים".

עד כמה אתה מדואג מהמוטציה של הנגיף, והאם מזהים אצלכם סימנים שהדבר הזה כבר פה?
"חוץ מריבוי המקרים לא מזהים חומרה יתרה, ואני גם מניח מתוך הפרסומים המדעיים שאין לנו עדיין ריצוף, כלומר את הגנום המדויק של המוטציה, אבל היא כנראה שונה מעט מהחלבון המוכר לנו ולכן כנראה שהחיסון יהיה יעיל. לגבי הקליניקה, אני מניח שהמוטציה הזאת יותר מדבקת ואני לא אתפלא אם היא אחראית לגל שלנו בארץ. אני לא חושב שהיא יותר אגרסיבית אלא יותר מדבקת, היא לא יוצר דפוס מחלה שונה". 

אתה לא יכול להיות אופטימי?
"אני מאוד אופטימי מהחיסון, צריך לחסן 100 אלף איש ליום. אני מבין שזה פיילוט, אבל הייתי פותח מוקדים בכל מקום ושיבואו להתחסן".