משרד הבריאות הודיע היום (רביעי) כי בבדיקות שנערכו במעבדה המרכזית לנגיפים התגלו ארבעה מקרים ראשונים של נגיף הקורונה מהזן החדש שהתגלה בבריטניה בשבועות האחרונים. המשרד הודיע כי הנדבקים במוטציית הקורונה נדבקו בבריטניה ולא בארץ, וציין כי כולם שוהים בבידוד בית ולא במלונית. ל"מעריב" נודע כי מדובר בשני אחים קטינים, אדם חולה שלא היה באפשרותו להיכנס לבידוד במלונית וחולה נוסף שהגיע מאנגליה בטרם חלה חובת הבידוד במלונית. עוד נמסר, כי מצבם של הארבעה טוב.

שר הבריאות יולי אדלשטיין עדכן גם את שרי הממשלה בדבר מציאת מקרי המוטציה החדשה בישראל. "לצערי, לצד הבשורות הטובות יש בשורות פחות טובות. ביומיים האחרונים אנחנו עושים מאמץ מרוכז כדי לבדוק שהמוטציה מבריטניה לא הסתננה. עד לפני כמה דקות היינו אופטימיים אבל עכשיו פחות אופטימיים. זה מידע מלפני כמה דקות מראש מערך המעבדות שלנו", אמר שר הבריאות למשתתפי ישיבת הממשלה.

נתניהו מעדכן על גילוי המוטציה מבריטניה בישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו הוסיף לדברי אדלשטיין ואמר כי "באירופה ובארה"ב מתים אלפים רבים מדי יום, ייתכן שחלק מכך קשור למוטציה החדשה, או לעונת החורף, או לשניהם אבל זו עובדה ואין ויכוח על זה. גם אצלנו יש עלייה חדה מאוד בתחלואה, אם כי התמותה והתחלואה הקשה אצלנו הן ברמה הרבה יותר נמוכה מרוב המדינות הללו. אם לא נפעל מיד זה לא יישאר כך ותהיה עלייה חדה מאוד, גם של החולים הקשים וגם של המתים. אם נתעכב בנקיטת צעדים נגד התחלואה ונגד ההתפרצות הקשה שאנו רואים, אנחנו נשלם מחיר כבד מאוד, גם בבריאות, גם בחיים וגם בכלכלה".

עוד הוסיף רה''מ כי "אצלנו, האפשרות שלנו לבלום את המחלה ולצאת ממנה היא כנראה הטובה בעולם. אם ננקוט בצעדים הנכונים ובמהירות הנכונה, כמו שעשינו בגל הראשון והשני כשהקדמנו את העולם, ובמקביל נמשיך לחסן בקצב המהיר ביותר בעולם, אנחנו נצא מהמגפה ראשונים בין האומות. על זה אפשר להוסיף, בעזרת השם ובעזרתכם".

בתוך כך הודיע אדלשטיין כי ישראל ניצבת במקום הראשון בעולם במתחסנים לנפש. "מדינת ישראל היא הראשונה בעולם לחסן את אזרחיה נגד קורונה", אמר השר והוסיף כי "כבר בשבוע הבא נגביר משמעותית את קצב החיסונים ברגע שנכניס את בתי החולים לעניין. כך מנצחים את הקורונה!".

השר הודיע כי 65,000 ישראלים התחסנו היום לנגיף הקורונה, וכי מאז יצא לדרך מבצע "נותנים כתף" לפני כארבעה ימים - התחסנו בסך הכל כ-140,000 ישראלים, המהווים אחוז וחצי מן האוכלוסייה. אדלשטיין אמר כי "הגענו ליעד" והוסיף כי "הקצב טוב ונגביר אותו עוד יותר".

אדלשטיין ציין כי הוא הנחה את מנכ''ל משרד הבריאות, הפרופ' חזי לוי, לפעול לכך שבתי החולים יחסנו את האוכלוסייה כבר מהשבוע הבא, בנוסף לקופות החולים שכבר החלו בכך השבוע.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס גם הוא להישג וכתב בטוויטר: "הצלחה אדירה! ישראל במקום הראשון בעולם לחסן את אזרחיה נגד הקורונה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל את החיסון לקורונה (צילום: TPS)
אחרי ישראל ניצבות ברשימת המדינות בהן מספר המתחסנים לנפש הנו גבוה בריטניה, ארצות הברית, רוסיה, קנדה וסין.