פחות מ-24 שעות לסגר 3,994 אובחנו כנשאי קורונה ביממה האחרונה, 4.7% מהבדיקות חיוביות. בסרטון שפרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו הערב (שבת) על רקע הנתונים המדאיגים, הודיע כי שוחח עם ראשי החברות שמספקות את החיסונים ואמר להם שהיעד שלנו עד סוף השבוע הקרוב הוא להגיע ל-150 אלף חיסונים ביום - שיא עולמי. גורמים במשרד הבריאות מעריכים כי אם קצב ההתחסנות יימשך כמו שהוא היום, החיסונים ייפתחו לשלל הציבור תוך כשבועיים.

נתניהו: "תוך חודש אנחנו יכולים לצאת מהמגפה"

"ביקשתי מהם שידביקו את קצב האספקה של התרופות לקצב ההזרקה והם אומרים שהם חושבים שהם יכולים לעשות זאת. פירוש הדבר שתוך 30 יום בהגעה לקצב הזה אנחנו נחסן ארבע וחצי מיליון פעמים, שזה שניים ורבע מיליון תושבים כיוון שכל אחד צריך שני חיסונים. אין דבר כזה בעולם". 

עוד הוסיף נתניהו כי זה השלב הקריטי, השלב הראשון, כי בו נמצאת כל האוכלוסיה בסיכון וכל האנשים מעל גיל 60, ובשכבה הזאת נמצאת 95% מהתמותה. תוך 30 יום בהגעה לקצב הזה אנחנו יכולים לצאת מהקורונה, לפתוח את הכלכלה, לעשות דברים שאף מדינה לא יכולה לעשות. אני מבקש ממכם תוך כדי זה לעשות גם את הסגר הקצר והמהודק, שני הדברים האלה יוציאו אותנו מהקורונה ראשונים בעולם". 

שר הבריאות יולי אדלשטיין הנחה את מנכ"ל משרדו פרופ' חזי לוי לבדוק מתן חיסון לצוותי ההוראה כבר מהשבוע, בכפוף להחלטת ועדת התיעדופים. זאת, לאחר פניה אליו משר החינוך יואב גלנט וממנכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד. החל מתחילת השבוע החיסונים ייפתחו גם לחולים כרוניים.

נתונים חדשים שפורסמו היום על ידי ארגון הבריאות העולמי, מביאים סיבה לאופטימיות ומראים שאנחנו אכן לא רחוקים מהשיא עליו מדבר רה"מ. כשבוע לאחר תחילת מבצע החיסונים נגד הקורונה, ישראל היא המדינה השנייה בעולם שחיסנה הכי הרבה אזרחים ביחס לגודל האוכלוסייה, כאשר לפנייה ברשימה נמצאת בחריין. 

הנתונים מבוססים על פי מספר המנות שניתנו עד כה לכל 100 איש, כאשר בישראל ניתנו 2.41 מנות. בבחריין לעומת זאת ניתנו 2.97 ובבריטניה 1.18. רחוקות מאחור הן ארה"ב, רוסיה, קנדה וסין, והממוצע העולמי עומד על 0.5. 

בתוך כך, פרויקטור הקורונה הפרופ' נחמן אש הגיע היום יחד עם איימן סיף, ראש מטה הקורונה בחברה הערבית לבאקה אל גרבייה כדי לפגוש את ראש העירייה, ראאד דקה. מטרת הפגישה, בה השתתפו נציגים מפיקוד העורף והמשטרה, הייתה לעודד את הציבור להמשיך להקפיד על ההנחיות ולקרוא לרשויות לשתף פעולה במסע ההסברה של החיסון.

פרופ' נחמן אש בבאקה אל גרבייה. צילום: מטה ההסברה הערבי - משרד הבריאות

במהלך המפגש התייחס הפרופ' למבצע החיסונים נגד נגיף הקורונה ואמר כי "יצאנו למבצע הזה לפני פחות משבוע והתקדמנו מאוד. יש לנו כבר למעלה מ-200 אלף מחוסנים, אבל יש עוד דרך ארוכה לפנינו וחייבים את שיתוף הפעולה בין הרשות העירונית, קופות החולים ופיקוד העורף כדי להגביר את החיסונים, בייחוד במקומות שהם לא ערים גדולות כמו באקה אל גרבייה". עוד אמר אש, כי הוא "מסכים להצעה של ראש העיר להקים מוקד משותף וקורא לקופות החולים לשתף פעולה".

אתמול הודיע שר הבריאות יולי אדלשטיין כי ביממה החולפת התחסנו למעלה מ-74 אלף ישראלים בכל רחבי הארץ. בהודעה שפרסם השר נמסר כי כ-210 אלף ישראלים התחסנו מאז תחילת מבצע החיסונים "לתת כתף" בתחילת השבוע. "זוהי רק ההתחלה, נגביר את הקצב בימים הקרובים. אני מודה לעובדי משרד הבריאות, לקופות החולים, לבתי החולים, למד"א ולפיקוד העורף על עבודה מופלאה. בזכותכם 210,000 איש בדרך להיות מוגנים יותר", כתב אדלשטיין.