ממשלת ישראל הודיעה כי אסירים ביטחוניים פלסטינים יחלו לקבל את החיסון של חברת פייזר נגד קורונה החל מהימים הבאים. את הדברים הללו אמר הערב (שבת) קדרי אבו-בכר, ראש רשות האסירים הפלסטינית, ואסיר משוחרר בעצמו.

אבו בכר אמר לכלי תקשורת פלסטיניים כי החיסון לאסירים הפלסטינים לא יהיה בגדר חובה, וציין כי אסירים רבים הביעו התלהבות לקראת מתן החיסונים. עוד הוא אמר כי הרשות הפלסטינית מתכננת לבקש מישראל שרופאים פלסטינים או זרים יהיו נוכחים במתן החיסונים לאסירים.

קורונה בעזה (צילום: רויטרס)

כמאל א-סח'רה, בכיר במשרד הבריאות הפלסטיני, הודיע הערב שהתושבים הפלסטיניים של הגדה המערבית ורצועת עזה צפויים לקבל אף הם חיסונים לקורונה, החל מעוד כשבועיים. הרשות הפלסטינית מקיימת קשרים הדוקים עם ארגון הבריאות העולמי במטרה להצטייד בחיסונים לקורונה, אולם לא ציין איזו חברה עתידה לספק את החיסונים לאוכלוסייה הפלסטינית.

בתחילת החודש הודיע משרד הבריאות הפלסטיני כי הם צפויים לקבל בחודש ינואר הקרוב כארבעה מיליון מנות של החיסון הרוסי. ביממה האחרונה נפטרו 12 פלסטינים מקורונה ברצועת עזה, ועוד תשעה נוספים ברחבי הגדה המערבית. 792 חולים חדשים אובחנו בעזה ביממה האחרונה, לצד 514 חולים חדשים בגדה המערבית.