משרד הבריאות הודיע הבוקר (ראשון) כי ביממה האחרונה אובחנו 2,630 חולי קורונה חדשים, ובוצעו 64,662 בדיקות לגילוי הנגיף. פרופ' ערן סגל, מי שעומד מאחורי מודל חיזוי הקורונה של מכון ויצמן, הצביע הבוקר (ראשון) על "קצב עלייה חריג במאומתים במגזר החרדי", והסביר כי "מקדם ההדבקה גבוה יותר מכל מה שראו שם בגל השני - במאומתים למיליון נפש הם עלו כמעט פי 10, מכ-100 לכ-950 בשלושה שבועות".

מנתוני משרד הבריאות עולה כי מספר החולים הקשים עומד כעת על 584, בהם 133 מונשמים, וכי מספר קורבנות הנגיף עומד על 3,210 בני אדם. לדברי סגל, "אחוז הבדיקות החיוביות ממשיך לעלות, למרות שעושים יותר בדיקות, וזו עוד עדות להתפשטות התחלואה".

עוד נמסר, כי מספר המקרים המאומתים מפרוץ המגפה עומד על 399,652 וכי מספר חולים הפעילים עומד על 35,525. כ-1,054 חולים מאושפזים בבתי החולים, כ-33,736 נמצאים בביתם או בקהילה ו-735 נמצאים במלון.

נשיא מועצת חכמי התורה קורא להתחסן נגד קורונה. צילום: קובי הר צבי

בתוך כך, פרויקטור הקורונה, הפרופ' נחמן אש, העריך בראיון ב-103FM כי הסגר על ישראל שייכנס לתוקפו היום בשעה 17:00 יימשך בין שלושה לארבעה שבועות. "אני מעריך ששבועיים זה זמן קצר מדי כדי לראות את האפקט הזה", הסביר אש.

גם מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, התייחס לעלייה בתחלואה, ואמר בגל"צ כי הוא סבור שיצאנו מהר מדי מהסגר הקודם. "המציאות התהפכה על פנינו. התחלואה, מקדם ההדבקה ומספרי החולים הקשים עלו. זה הוביל להגעה לסיוט ולסגר שאיש לא רצה ואולי היה אפשר למנוע אותו. אנחנו מכירים את הריטואל שמנסים למנוע סגר בכל כוחנו ולעשות פעולות דיפרנציאליות. מנסים למנוע את המכה הקשה. ניסינו והתחלואה עלתה. זה המקום לעצור כרגע ולנסות לעשות סגר".