מחזיק תיק הבריאות בעיריית בני ברק עו"ד משה מורגנשטיין התראיין ב-103FM והסביר מדוע רואים עלייה נוספת בתחלואה בעיר החרדית: "העיר השישית בצפיפותה בעולם, בנוסף לאווירת סוף קורש שהקורונה מאחורינו". בנוסף, עו''ד מורגנשטיין סיפר על התנהלות מבצע החיסונים בעיר וציין כי "התחסנו כבר כ-7,000 בני אדם בבני ברק".

פקחים בשוק הכרמל בסגר השלישי. צילום: אבשלום ששוני

מה קרה שם? זו לא המוטציה?
"זו לא המוטציה. יש לי מספר הסברים שאני מניח שכולם גם יחד גרמו לתוצאה. ראשית, זה מצב שקיים בכל המדינה, אווירת סוף קורס שהקורונה מאחורינו כי החיסונים כבר כאן, וכולם לא שומרים ופחות מקפידים. בבני ברק בגלל הצפיפות אנו מקבלים את זה בענק. אני לא חושב שבני ברק שונה מאחרות, אך כשכל המדינה עולה בני ברק עולה והיא צפופה בצורה קיצונית, העיר השישית בצפיפותה בעולם".

הכוללים והישיבות פתוחים, אצלנו יש ויכוח אם כן ילכו לבתי הספר, איכשהו ממושמעים, אצלכם כלום.
"הכוללים פתוחים מלפני חודשיים וחצי, והיינו ירוקים אז. בתי הספר היו פתוחים גם הם, בנים ובנות, וזה עוד הסבר למה העיר עלתה. היה דיבור שאנו בחיסון העדר, נפתחה כל מערכת החינוך והיינו ירוקים כל הזמן. בחנוכה המקומות נסגרו, אנשים חזרו לבתים והצפיפות גדלה, כשיוצאים מהבתים לישיבות יש מעט מרווח בתוך הבתים. גם חיסון עדר, גם אווירת סוף קורס, גם במצב בו אנשים סוף סוף מתראים עם המשפחה, אנשים פחות שמרו ואלו התוצאות. העובדה שמערכת החינוך פועלת בפועל לא העלתה את כמות החולים".

איך מצבך אחרי נטילת החיסון?
"מדהים. כל הרבנים קראו להתחסן וקראו לדוגמה אישית, אנו כבר ב-7,000 מתחסנים בבני ברק, אין לנו כל כך הרבה מבוגרים. יש פעילות יפה של כל קופות החולים, העירייה גם משתפת פעולה. אני מאמין שתוך שבוע כמעט כל הקשישים יחוסנו. החיסונים הם פיקוח נפש, אבל לגבי שאלת החיסונים בשבת רק אני עוד לא יודע, זו שאלה הלכתית ואני לא מתיימר לדעת. אני חושב שכל מי שיכול להתחסן שירוץ הכי מוקדם שאפשר".

מה יהיה? איך עוצרים את זה?
"להתחסן ולהקפיד בכל הכוח לחזור חזרה לכמה חודשים שכן הקפידו לשמור, לעטות מסכות, אכיפה יותר חזקה, כל מה שאפשר כדי לשמור על הכללים, עוד כחודש עם החיסונים זה כבר יהיה מאחורינו".