עלייה בתחלואה לצד עלייה במספר החיסונים: משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי) כי ביממה האחרונה אובחנו 5,253 מאומתים לקורונה, וכי 5.5% מהבדיקות היו חיוביות, זאת לאחר שנערכו אתמול 96,835 בדיקות. מניין הנדבקים מאז פרוץ המגפה עומד כעת על 419,312, בהם 42,402 חולים פעילים.

עוד עולה מהנתונים המעודכנים כי מניין החולים שמצבם מוגדר קשה עומד על 639, ביניהם 165 מונשמים, וכי מספר הקורבנות המצטבר הנו 3,314.

בתוך כך, שר הבריאות, יולי אדלשטיין, עדכן כי גם אתמול חוסנו למעלה מ-150 אלף ישראלים נגד נגיף הקורונה, כך שמאז תחילת המבצע התחסנו קרוב ל-800 אלף אזרחים. 

אדלשטיין כתב בטוויטר כי "בזכות הצוותים הרפואיים, בזכות פריסה מהירה של לא פחות מ-257 תחנות חיסונים, כבר יום שני ברציפות שישראל מחסנת למעלה מ-150,000 איש ביום. בתוך 11 ימי מבצע 'לתת כתף' התחסנו כמעט 800,000 אזרחים. תודה לצוותים הרפואיים על העבודה הקשה והחשובה, תמיד עם חיוך!".

ראש מערך החדשנות בשירותי בריאות כללית וחבר בצוות הטיפול במגפות של משרד הבריאות, פרופ' רן בליצר, התייחס הבוקר בראיון בגל"צ להאטה הצפויה בקצב מתן החיסונים. "ישראל קיבלה כמות יוצאת דופן של חיסונים והיא מחסנת בקצב חסר תקדים", הסביר בליצר, שהוסיף: "המשמעות היא שנסיים את החיסונים הללו במהירות שיא. אלא אם כן יגיעו חיסונים נוספים נצטרך לעשות האטה. בסופו של דבר, צריך לתת לאותם מיליון איש שמקבלים גם את החיסון הראשון את החיסון השני, לכן הגיוני שתהיה האטה".

שר הבריאות יולי אדלשטיין במרכזי החיסונים בדרום (צילום: גדעון שרון, לע''מ)
שר הבריאות יולי אדלשטיין במרכזי החיסונים בדרום (צילום: גדעון שרון, לע''מ)

"אם יגיעו חיסונים ממודרנה זה יהיה מצוין", המשיך בליצר. "רק אתמול התפרסם המאמר הגדול שהראה את התוצאות המדהימות שלהם. כשמסתכלים על הקבוצה שלא קיבלה את החיסון היו 30 מקרים ובקבוצה שקיבלה את החיסון היו אפס מקרים. אלו אחד המחקרים היוצאי דופן שקראתי עד היום. זה אומר שזה חיסון מצוין". 

עם זאת, בליצר הזהיר כי "עם כל הזהירות, אנחנו רואים עלייה מדאיגה בתחלואה. המגמה לא נראית טוב, ובעניין הזה אני רוצה להדגיש שנהיה בעוד שבועיים או שלושה במצב שבו מי שקיבל את החיסון הראשון יהיה מוגן, אבל אפילו אם נחסן 70% מאוכלוסיית החיסון ויעברו שבועיים, עדיין צריך להבין שלא ייעלמו המקרים הקשים ממדינת ישראל ולא תיעלם התמותה".