האם אנחנו בדרך להידוק הסגר? בעקבות העלייה ההולכת וגדלה בתחלואה, בשעות הקרובות היום (ראשון) אמור להיקבע דיון מקצועי בנוכחות גורמים בממשלה, במערכת הבריאות ובמל"ל, לקראת ישיבת הממשלה שתעסוק בנושא. על פי ההערכות, בישיבה יוחלט על סגר מלא, כולל סגירת מערכת החינוך.

בתוך כך, טרם ברור אם יוחלט גם על סגירת מערכת החינוך לגיל הרך, או שמא תוחרג מההגבלות. טרם נקבע מועד הדיון המקצועי ומועד הדיון במסגרת חברי הממשלה אך מסתמן כי זה יהיה בקרוב, לנוכח העלייה הגדולה בתחלואה.

התור במתחם חיסוני הקורונה ארנה ירושלים. צילום: מרק ישראל סלם

מוקדם יותר היום אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין כי הוא ידרוש סגר מלא לפרק זמן של שבועיים והסביר: "אנחנו בהתפרצות מאוד קשה, כנראה במצב קשה יותר ממה שהיינו בתחילת ספטמבר. כמו שתי מכוניות - מכונית החיסונים ומכונית הנגיף. לא יהיה מנוס מצעדים קשים. צריך לתת לתחלואה הזאת מכה אחת חזקה וביחד לצאת לדרך חדשה".

מנגד, שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי התנגד להחמרת ההגבלות וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "קיימנו הבוקר הערכת מצב עם שר הביטחון ובכירים בקבינט הקורונה. עוד מוקדם להכריז על סגר מלא, יש לנו זמן. טרם קיבלנו תשובות לגבי זמינות החיסונים ועדיין לא ראינו את ההשלכות של ההגבלות האחרונות על התחלואה. לא צריך להיתפס להחלטות מהירות מדי ואסור להקריב בפזיזות את פעילות מערכת החינוך".

כזכור, אתמול אובחנו 3,977 מקרים חדשים של קורונה, מתוך 76,182 בדיקות שנעשו אתמול. 5.2% מהבדיקות שנעשו הוגדרו חיוביות.