יו"ר הנהגת ההורים הארצית, מירום שיף, שוחח הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM אודות הוויכוח המתנהל במערכת הפוליטית, האם לסגור את מערכת החינוך בשל העלייה בתחלואה.

נתניהו בהצהרה על הלימודים בזמן הסגר

שיסגרו את המדינה לשבועיים או שימשיכו עם הרמזור?
"אנחנו חושבים שהרמזור זה הדבר הנכון ביותר. בואו לא נשכח איך יצאנו מהסגר הקודם, בהתחלה גנים, אח"כ כיתות א'-ד', אחרי שבועיים כיתות יא'-יב', אח"כ הגענו ל-ה-י'. זה לקח לצאת מאותו סגר משהו כמו חודשיים. אם מישהו חושב שאנחנו מסכימים שישתמשו בילדים שלנו כדי לסגור את ההורים בתוך הבתים, הוא טועה לחלוטין. מדינת ישראל, מסיבותיה שלה, לא אוכפת את הסגר השלישי ואנחנו רואים שהרחובות מלאים".

משאירים את הילדים בבית, ודרך זה לא שולחת את ההורים לעבודה?
"זה המטרה של כל הסיפור הזה, אין הבדל בין התחלואה בשכבה ב' לשכבה ח'".

אצל הבן שלי בשכבה יש חמישה חולים.
"כשמסתכלים על מדינה שלמה, ואיפה שיש מוקדי תחלואה צריך לסגור".

אתה בעד סגירה סלקטיבית.
"אין אף שכבה במדינת ישראל כולה שיש בה יותר מאלף ילדים מאומתים, וכל שכבה מונה כ-140,000. אלה הנתונים שמשרד החינוך מציג יום-יום. איפה שיש תחלואה איפה שראש העיר רואה שיש בעיה – בואו נסגור, אבל איפה שיש עיר שאין, אין סיבה בעולם לסגור את הדברים".

אבל הכל זמני כי היום עיר ירוקה יכולה להיות מחר כתומה. 
"היום ילדים בכיתות ז-י הולכים כל יום לבית הספר? מה השתנה? כולנו שוכחים שיש פן רגיש וחברתי, ובדידות של אותם ילדים שמתחילת השנה היו מעט מאוד ימים בבית הספר".

אנחנו עמוק במוטציה הבריטית, גם ברבש אומר שזה לא תמונת ראי של מצב התחלואה בחברה, זה הרבה יותר גרוע בבתי הספר.
"המוטציה הבריטית פוגעת רק בילדי ה'-י'? היא פוגעת בכולם כנראה. היקפי התחלואה בבתי הספר במדינת ישראל הם 12,000 ילדים חולים בכל מוסדות החינוך. אי אפשר כל הזמן לקחת את אותם תלמידים של ה-י', מכיוון שהם לא משאירים את ההורים בבתים, ולכאורה אין לנו בעיה איתם והם יסתובבו ברחובות וזה לא מעניין אף אחד, זה לא עובד ככה".

בסגר מלא הם לא יסתובבו.
"מי שמאמין שיהיה סגר מלא, עם איך שזה נראה כרגע...".

עכשיו עושים צחוק.
"ואתם חושבים שאם יסגרו את מערכת החינוך יהיה סגר מלא? בכל תקופת הקורונה היו אנשים שחשבו שזה מסוכן לשלוח את הילדים שלהם לכל אורך הדרך. אני מסתכל על הנתונים כל יום, משלשום להיום לא היה גידול בתחלואה בבתי הספר. אני חושב שצריך להסתכל על אחד מה קורה אצלו בעיר, בשכונה, בבית הספר. כל אחד וההסתכלות הפנימית שלו וזה הכי נכון. אם מישהו יראה שאצלו בשכונה התחלואה לא עולה ולא משתגעת אין סיבה שלא לשלוח לבית הספר".