נתוני התחלואה ממשיכים לטפס: משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי) כי 8,311 מקרי קורונה מאומתים אותרו אתמול מתוך 114,159 בדיקות. שיעור התוצאות החיוביות עומד על 7.4%. סך החולים הפעילים בישראל עומד על 56,223, מתוכם 837 במצב קשה ו-187 מונשמים. אתמול נפטרו 16 חולים ובסך הכל מפרוץ המגפה מתו 3,448 חולים. 

עמדה לחיסון קורונה בתל אביב. ללא קרדיט

עקב נתוני התחלואה הקשים, שר הבריאות יולי אדלשטיין ערך דיון חירום עם הנהלת משרדו בשעה 10:00 ובסופו תדרוך לתקשורת. מוקדם יותר אדלשטיין עדכן בחשבון הטוויטר שלו: "1,370,000 ישראלים קיבלו את מנת החיסון הראשונה, כמעט 146 אלף מתוכם רק אתמול. אני מזכיר: חיסון מלא הוא רק שבוע אחרי המנה השנייה. בינתיים מצב התחלואה מזנק. לכן לצערי אין מנוס מסגר מלא ומהיר". 

גם סגן שר הבריאות, יואב קיש, התייחס לעניין ואמר בכאן ב': "אנחנו במצב של תחלואה קשה, בתי החולים מתמודדים עם עומס ונקודת הזמן היא עכשיו - אין לוקסוס לחכות. הווריאנט הבריטי משפיע על המספרים וחייבים לעצור זאת".

ברקע נתוני התחלואה המטרידים, הממשלה תתכנס היום לישיבה מיוחדת בשעה 14:45 לדיון בהידוק הסגר וסגירת מערכת החינוך נוכח מצב התחלואה. כזכור, בישיבה שנערכה אמש הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יקבלו החלטה בתוך 48 שעות על הידוק הסגר.
בהמשך דבריו בישיבה הוסיף רה"מ: "בזכות מיליוני החיסונים וסגר קצר ומהודק, אנחנו נציל חיים רבים ונהיה הראשונים בעולם לפתוח את הכלכלה". נתניהו הרחיב על אופי הסיוע הכלכלי שצפויה הממשלה לאשר ואמר: "אני מביא היום עם שר האוצר הצעה לתת מענקים נוספים לעצמאים ולבעלי עסקים, בהיקף של למעלה משני מיליארד שקלים. זה עוד אלפי שקלים לכל בעל עסק שנפגע בתקופת הקורונה, ובנוסף אנחנו גם מאריכים את תקופת ההחזר של הארנונה. הכסף יקל מידית על העסקים ותוך זמן קצר נפתח את כל המשק ונצא סופית מהמשבר".
שר הבריאות אדלשטיין הזהיר אמש: "במידה ולא ננקוט בצעדים הכי קשים עכשיו, בחודשים מרץ ואפריל אנחנו נגיע למצב שבו הייתה איטליה בחודש מרץ הקודם, אני יודע מה אני אומר".