הלילה, בין חמישי לשישי, בחצות בדיוק, נכנס הסגר המלא לתוקף, וכל אזרחי מדינת ישראל אינם מורשים לצאת מבתיהם אלא אם מדובר בפעולה חיונית. המשטרה הגבירה את פעולות האכיפה עוד יותר לפני כניסת השבת ופרסה 24 מחסומים בכבישים בינעירוניים ועוד למעלה מ-300 מחסומים במחוזות השונים. מהערב הפעילות תהיה אינטנסיבית ותקיפה הרבה יותר. 

בתוך כך, השר לבטחון פנים, אמיר אוחנה, ומ״מ מפכ״ל המשטרה, ניצב קובי שבתאי, ערכו סיור אווירי במסוק המשטרתי בכדי לצפות ולהתרשם ממבט על אודות פעילות כוחות השיטור והישמעות הציבור לתקנות. "מסוקי היח׳ האווירית של משטרת ישראל יגבירו את פעילותם בימים הקרובים, זאת במטרה לסייע לכוחות הקרקע והמפקדים בגיבוש תמונת המצב ואיתור חריגים", נמסר מהמשטרה. 

סיור אווירי של מ"מ מפכ"ל המשטרה והשר לבטחון פנים (קרדיט: דוברות המשטרה)

במהלך הלילה נחשפה מסיבה המונית בראשל"צ, חתונה בטייבה עם למעלה מ-100 חוגגים נטולי מסיכות וגם בעל עסק לפלאפל בשוהם שפעל לטענת המשטרה בניגוד לתקנות. הבוקר חזרו השוטרים לאותה חנות פלאפל ובמקום התפתחה תגרה בין השוטרים לבעל המקום שנעצר ושוחרר באמצעות פרקליטו, עו"ד עדי כרמלי, למעצר בית.

בתוך כך, המשטרה עצרה הלילה גם חתונה שאירעה באולם אירועים בדרום ירושלים והתעמתה עם חלק מהמשתתפים. השוטרים רשמו עשרות קנסות למשתתפים בגין הפרת הנחיות הסגר, וכתוצאה מכך תקפו חשודים את אחד השוטרים שנכח במקום. בעל האולם עוכב לחקירה, ושלושה חשודים שסירבו להזדהות, ביניהם החשוד בתקיפה, ושלושה פליטים שעבדו בעבודת נקיון המקום נעצרו.

בעקבות מקרי האלימות הקשים, הדגישה המשטרה באופן חד משמעית כי בחומרה, מבצע מעצרים, ותגלה יד נוקשה עם אפס סלחנות ברגע שיחצו קווים אדומים ויותקפו שוטרים. ראש מדור חקירות במשטרה, סגן ניצב זיו ציין כי המשטרה מבצעת אכיפה מכוח הוראות הממשלה, ברגע שהאזרחים יפרו המשטרה תפעל, אבל אם תהיה תקיפות נגד שוטרים זה ייגמר במעצר. 

החתונה הלילית שנעצרה הלילה בדרום ירושלים, ממצלמת גוף של שוטרת

בנוסף, המשטרה תפסה בקריות חולה מאומת שיצא מביתו להתפלל. כשהגיעו השוטרים לביתו, המשפחה הודיעה להם כי החולה נמצא בחדרו ואין באפשרותו לצאת. לאחר שסרקה את שטח הבית וזיהתה את החשוד, ניסה להימלט. השוטרים תפסו אותו וזימנו אותו לחקירה מיד עם יציאתו מהבידוד.
 

החולה המאומת שיצא מביתו, כפי שנתפס במצלמת גוף של שוטר

כמו כן, כוחות המשטרה פיזרו מסיבה המונית שהתקיימה בווילה בראשון לציון, שעה לאחר תחילת הסגר. עם הגעתם אל המקום, בו נכחו כ-120 צעירים, הושלכו לעברם בקבוקי זכוכית. לאחר זמן קצר, הצליחו השוטרים להיכנס לבית, אליו הצעירים סירבו לפתוח את הדלת, ופיזרו את המשתתפים שחלקם היו שיכורים. במקום נרשמו כ-100 דוחות על סך 500 ש"ח למשתתפי המסיבה ו-5,000 ש"ח לבעל הבית.

"זה יהיה סגר מהודק, סגר שיהיה בו אכיפה ופעולה משמעותית של משטרת ישראל, שפרוסה בשעה הזו ברחבי הארץ", אמר אוחנה, והוסיף: "המסר שלנו לציבור הוא בכך שאלו יהיו שבועיים מהודקים, שבמהלכם נקפיד כולנו על כללי המסיכות, הריחוק וההתקהלויות. המסר של המשטרה הוא אכיפה שוויונית לכל אורך השדרה".

ניצב קובי שבתאי נשא גם הוא דברים ואמר: "משטרת ישראל פרוסה לכל אורכה ורוחבה של המדינה. יש לנו למעלה מ-220 מחסומים בערים, כ-25 מחסומים של אגף התנועה בצירים הבין-עירוניים ומעבר לכך יש כוחות נוספים שפרוסים בשטחים הכפריים. אנחנו עושים כל מאמץ על מנת לאכוף את הסגר בצורה הכי הומנית שיכולה להיות ושתתן מענה למי שצריך להגיע ממקום למקום בהתאם למגבלות ולאישורים. ננהג ביד תקיפה כלפי מי שיפר את ההנחיות וההוראות, ופה אני מתייחס לכל מסיבות הטבע. אנו ננהג בהם בכל הכלים העומדים לרשותנו".