בעלי עסקים רבים הגיבו בזעם על האפשרות להארכת הסגר בעוד שבוע והזהירו מפני המשמעויות הקשות. "להאריך את הסגר בעוד שבוע זה להטביע אותנו עמוק יותר במים ולזרוק אותנו עם סלע לים", אמר מאיר כוכב, בעלים של חנויות ביגוד ואופנה. הוא הזהיר כי בעלי חנויות ביגוד והנעלה תקועים עם סחורה ויתקשו להערכתו לשרוד. "נצא למחאה רצינית", אמר, "אי אפשר לשתוק יותר".

מאיר פרטוש, בעלים של מספרת גברים ברחוב נגבה ברמת גן, התריע כי כולם מפסידים מהסגר המתמשך. "אנחנו עדיין לא רואים את האור בקצה המנהרה", אמר. "אם באמת יאריכו את הסגר – זה רע מאוד. גם ככה נפגענו מאוד קשה. יש ספרים רבים שהולכים לבתים. אם היו נותנים לנו לפתוח את המספרות בהתאם למגבלות משרד הבריאות, כולם היו מרוויחים – הלקוחות, הספרים וגם המדינה".

פקחים בשוק הכרמל בסגר השלישי. צילום: אבשלום ששוני


מני שקד, הבעלים של קפה שקד בשכונת רמת חן, הביע תקווה שהתוכניות להאריך את הסגר יישארו בגדר תוכניות. "אין היגיון בהארכת הסגר", הסביר, "כבר רואים ירידה בתחלואה וגם בחולים קשה. החיסונים יעשו את שלהם. חבל שיאריכו את הסגר, גם ככה בעלי עסקים נפגעו מאוד קשה וגם הלקוחות סובלים".

מנכ"ל "מסעדנים חזקים ביחד" תומר מור, ביקש: "גם אם מאריכים את הסגר, צריך לצמצם את נזקו באמצעות אישור מיידי של הטייק אוויי והושבה בחוץ. בכל יום שהמסעדות סגורות ההפסד הוא עשרות מיליוני שקלים, שיכולים להניע את הכלכלה ולמנוע את קריסת המסעדנים. זאת לצד העובדה ששיעור ההדבקה במסעדות, על פי נתוני משרד הבריאות, הוא אפסי. שליש מענף המסעדנות כבר נמחק".

בעלי עסקים רבים גם דורשים להתחסן. אביעד בן סדון, מראשי תנועת תכל'ס, המייצגת עשרות אלפי עצמאים ובעלי עסקים: "ישראל בדרך לחצות את רף ה־4,000 מתים מקורונה בגלל ממשלה רשלנית, אטומה וכושלת. אם לא יחסנו במהרה את בעלי העסקים ולא יאפשרו פתיחה אחראית של המשק, מספר המתים מדיכאון ומקריסה כלכלית יעלה בהרבה על מספר קורבנות הקורונה. 

"אם סגירת העסקים הייתה מביאה לירידה ממשית בתחלואה, היינו מוכנים לספוג את המכה האנושה הזאת. בפועל מונעים מאיתנו פרנסה והורסים משפחות שלמות בזמן שהתמותה מהנגיף מטפסת מיום ליום".