ביממה האחרונה אובחנו 8,667 חולי קורונה חדשים, כך עולה מהנתונים שפרסם הבוקר (שלישי) משרד הבריאות. עוד עולה מהם כי 2,687 חולים נוספים מחצות ועד השעה שבע בבוקר.  המשמעות היא כי מספר הבדיקות החיוביות עומד על 9.8 אחוזים מכלל הבדיקות שבוצעו בישראל. מספר המאומתים מפרוץ הנגיף עומד על 610,760, כאשר למעלה מ-74 אלף מהם מוגדרים פעילים. בבתי החולים מאושפזים קרוב ל-1,800 חולים, בהם 1,179 במצב קשה ו-305 מונשמים. מספר הקורבנות עומד כעת על 4,493.

בתוך כך, שר הבריאות יולי אדלשטיין פרסם בציוץ שכתב בחשבון הטוויטר שלו את מספר המתחסנים עד כה בישראל. "אתמול חוסנו 226,000 אזרחים. מתחילת מבצע "חוזרים לחיים" ניתנו קרוב ל 4,000,000 זריקות חיסון (כ-2.7 מיליון מנה ראשונה, מתוכם 1.26 קיבלו גם מנה שניה). זאת הדרך שלנו להילחם בנגיף. אני מבקש מכם להיות יחד איתנו במלחמה ולהקפיד על הנחיות הסגר", כתב.

התור בכניסה למתחם חיסוני הקורונה בכיכר רבין בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני

בנוסף, משרד הבריאות הודיע כי ועדת השרים לקורונה אישרה את המלצת משרד הבריאות להאריך את חובת הבידוד במלונית לשבים מדרום אפריקה, זמביה, ברזיל ואיחוד האמירויות ב-14 ימים נוספים החל מיום חמישי ה-28.1.21. כמו כן, אישרה הוועדה את ההמלצה לפיה גם השבים מפורטוגל יצטרכו להיכנס לבידוד במלונית, החל מיום חמישי ה-28.1.21.

סגן שר הבריאות, יואב קיש, עדכן הבוקר בגלי צה"ל כי "אנחנו לא רואים את הירידה שרצינו לראות". קיש הוסיף כי "החשש הגדול שלנו הוא שיגיע זן של הקורונה שיהיה עמיד לחיסון. זה מטריד אותנו מאוד".

בתוך כך, העריך קיש כי הסגר יוארך, בדומה למצב באירופה. "אנחנו כרגע במצב של להמשיך להאריך את הסגר ולא יכול להיות שבגלל התנהלות פוליטית לא נעשה את מה שצריך. אני מאוד מקווה להתחיל לראות את הירידה אבל אין כזו עדיין לצערי, אנחנו במצב של יותר מהשיא של הגל השני ואנחנו נהיה חייבים להמשיך את הסגר".

כאמור, בעקבות העלייה בתחלואה והחשש מהתפשטות המוטציות החדשות בישראל, הבוקר נסגר נמל התעופה בן גוריון עד לתום הסגר, זאת בהמשך להחלטת הממשלה. אתמול אף הודיעה חברת מודרנה כי החיסון שלה לנגיף הקורונה יעיל נגד המוטיציה הדרום אפריקאית. התוצאות התקבלו במחקרי מעבדה בנסיוב הנלקח מגופם של אנשים אשר התחסנו בחיסון של החברה.