אכיפה מוגברת לרגל סוף השבוע: החל מאמש (חמישי) בחצות תוגברה אכיפת הגבלות הסגר ברחבי הארץ ונפרסו 24 מחסומים בכבישים הבין־עירוניים. זאת בנוסף לכ־200 מחסומים “מדלגים” בתוך הערים. כל אלה צפויים להעלות את מספר הדוחות ביותר מ־60%, משום שרוב הציבור אמור להישאר בטווח ה־1,000 מטרים מהבית. 

מחסומי משטרה ברחבי הארץ. צילום: דוברות המשטרה

את היממה החולפת סיימה המשטרה עם מספר דוחות נכבד - 3,680. בסך הכל נרשמו 2,423 דוחות בגין יציאה ממקום מגורים למטרה או פעולה שאינן מותרות, 948 דוחות בגין אי־עטיית מסיכה, 56 בגין הפרת בידוד, 63 בגין הפרת הנחיות של בתי עסק ו־155 דוחות בגין שהייה במקום ציבורי שפעילותו נאסרה.

בביתר עילית הוזעקה המשטרה לחתונה עם כ־100 משתתפים, בניגוד לתקנות. דוחות בגובה 5,000 שקל נרשמו לבעל השמחה, לתקליטן ולצלם האירוע. האורחים פוזרו.

בנתניה איתר שוטר עירוני אולם מסעדה שבו התקיימה חתונה בניגוד להנחיות. לבעלי המקום, לבעל השמחה, לתקליטן ולצלם נרשמו דוחות בגובה 5,000 שקל.

פיזור חתונה בבית עילית, דוברות המשטרה

במהלך פעילות יזומה אותרה חתונה באוהל שהוקם בשטח פתוח בכפר חב”ד, בהשתתפות עשרות אורחים, בניגוד לתקנות. עם כניסת השוטרים למקום החלו האורחים להימלט. בבדיקת הנוכחים נמצא כי אחד ממשתתפי האירוע הוא חולה מאומת. השוטרים הורו לו להיכנס לבידוד וזימנו אותו לחקירה בסיום תקופת הבידוד. ל־30 משתתפים נרשמו דוחות.

במשטרה חששו מהתקהלויות של חרדים באירועי ט”ו בשבט, אולם לבקשת האדמו”רים, בעקבות הבנה שהושגה עם המשטרה, לא נערכו טישים, ובבני ברק ובירושלים עבר על המשטרה לילה שקט יחסית. זאת לאחר שבבוקר עברו השוטרים בשכונת מאה שערים, במודיעין עילית ובבית שמש, שבהן אותרו הפרות במוסדות חינוך ובבתי כנסת שנפתחו בניגוד לתקנות. פעולות האכיפה של השוטרים התקבלו במטר של אבנים וביצים וקללות נאצה.