יו"ר הסתדרות המורים, יפה בן דוד שוחחה הבוקר עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על חוסר הסדר בעניין מתווה פתיחת מערכת החינוך והבהירה: "אף אחד לא יודע מה קורה, כל הסגרים התנהלו כך". היא הוסיפה כי "צריכים להבין שמערכת החינוך לא פועלת בלחיצת כפתור, אנחנו לא לומדים לקח משום דבר". 

בראיון אמרה כי צריך להישמע לקול משרד הבריאות, ולבצע ניסיון נוסף לרעיון הקפסולות. "אנחנו התרענו עוד מהסגר הראשון, תפתחו בהדרגה. אנחנו עושים מה שאנחנו יכולים בהתאם לחוק". כמו כן, הביעה את חששה מהווריאנטים, שמדבקים גם בקרב ילדים וצעירים, אך דרשה, "צריך להגיע לפתרונות". 

היא התייחסה לחיסונים בקרב אנשי החינוך ועדכנה: "76.3% התחסנו לפי הנתונים שלנו. יש לי 120 אלף עובדי הוראה פעילים ובדקתי בקרבם. הנתונים שהעבירו במשרד הבריאות לא כוללים רק צוותי הוראה, אלא גם צוותי חינוך כמו גם אבות בית ואת מערכת החינוך העצמאי, לכן המספרים לכאורה נמוכים. אנחנו קראנו לכולם ללכת להתחסן". 

בתוך כך, יו"ר נעמת חגית פאר, המפעילה הגדולה ביותר של מעונות מפוקחים לגיל הרך, הזהירה מפני החלטת הממשלה להחזיר מסגרות אלו, בעוד שבתי הספר יוותרו סגורים. היא הביעה את התנגדותה למהלך, בטענה כי בקרב מפעילות החינוך לגיל הרך, ישנן אמהות, מה שעלול לפגוע בזמינותן לכך. "פתיחת מסגרות הגיל הרך במקביל להמשך סגירת הכיתות הנמוכות, תוביל לכך שצוותים חינוכיים שלנו ייאלצו להישאר בבית עם הילדים ולא יוכלו להגיע לעבודה. אני מקווה שלשם שינוי יתקבלו החלטות שלא מנותקות מהשטח ושיאפשרו לנו פתיחה מלאה של המסגרות לגיל הרך ושחרור מאות אלפי הורים לפרנסתם".

קורונה - חיטוי בית ספר, ארכיון (למצולם אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
קורונה - חיטוי בית ספר, ארכיון (למצולם אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

במקביל, הנהגת ההורים הארצית קראה גם היא לפתיחה שוויונית של כלל מערכת החינוך: "הורי ישראל דורשים את פתיחת מוסדות החינוך לכל שכבות הגיל, גנים, יסודי, חטיבות ביניים, תיכונים, בהתאם ובצמוד למתווה הרמזור המקומי, באופן דיפרנציאלי וללא מעברים משכונה אדומה לירוקה. זה הזמן לקבל החלטות ולקחת אחריות על חינוך ילדינו. אסור לשוב על הטעויות של מודל החזרה ללימודים בסיום הסגרים הקודמים, שהשאיר בבית, בסופו של דבר, מאות אלפי תלמידים בקריסה".