ד''ר אור גורן, רופא מבית החולים איכילוב התראיין היום (רביעי)  לתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM בעקבות פוסט שהעלה לרשתות החברתיות, בהן יצא נגד מתנגדי החיסונים ושיתף את המצב במחלקות הקורונה בבית החולים בו הוא עובד. גורן הסביר כי כתב את הפוסט בניסיון להפריך את הקמפיין המתנהל נגד ההתחסנות: "זו תופעה עולמית, יש קמפיין מטורף נגד החיסונים". לדבריו, הקורונה היא מחלה קיצונית יותר ממה שנתפס בציבור. "חולי השפעת הקיצוניים ביותר הם כמו חולה קורונה ממוצע. אנחנו עושים מה שאפשר, אבל לחלקם הגדול של החולים לא ניתן לעזור, רק לנסות לשמור אותם בחיים עד שהגוף אולי יעשה את שלו", הסביר.

מרגיש שאתה מתמודד מול קמפיין נגד חיסונים?
"התשובה היא כן, זה לא שאני מתמודד באופן אישי. זו תופעה עולמית, אנחנו לא ייחודיים בעניין הזה אולי אצלנו המצב יותר טוב ממה שאני שומעת מקולגות בעולם אבל יש באמת קמפיין שהוא בעיניי קמפיין מטורף נגד הדבר הזה".

מבצע החיסונים לקורונה בישראל (צילום: רויטרס)

כתבת פוסט חזק: 'הסבנו שלוש מחלקות פנימיות למחלקות קורונה לחולים בינוניים, הפכנו את שתי המחלקול לטיפול נמרץ לטיפול נמרץ בקורונה, 30 קריטיים שמתנדנדים בין החיים למוות, אין אף אחד מעל גיל 70, הגיל הממוצע 50, רובם ללא מחלות רקע. זה לא דומה למשהו שקראנו, מחלה איומה שפוגעת באופן בלתי הפיך בתפקוד הגופני והשכלי. אנשים צעירים גוועים מול עינינו ואין בידינו להועיל, כלום לא עוזר'.
"אני חושב שאנשים לא מבינים עד כמה זה באמת שונה מדברים שראינו, יש שפעת קשה ודלקות ריאות קשות אבל זה משהו ייחודי ואחר. אני נכנס לטיפול נמרץ ממוגן ואני מסתובב ועובר אחד אחד. אני בן 47 והנשמתי חולים שהם בעצם אני, רזים בריאים ובלי מחלות רקע, מצבים קיצוניים. זה דבר קיצוני שלא ראינו דבר שדומה לו. חולי השפעת הקיצוניים ביותר זה חולה קורונה ממוצע מבחינתנו. אנחנו עושים מה שאפשר, במערך ההרדמה אצלנו, מבחינתנו זו שעתנו היפה במובן המקצועי שאנחנו יכולים לצאת מחדרי הניתוח ולהציל חיים בידיים, אבל זה באמת חולים שבחלקם הגדול אנחנו לא יכולים להועיל להם, חוץ מלנסות לשמור ולהחזיק אותם בחיים עד שהגוף אולי יעשה את שלו".

מה אתה רוצה לצעוק?
"אני אומר לאנשים, תבינו, גם למכחישי המגפה ולמתנגדי החיסונים, מדובר במחלה אמיתית וקשה. היא לא פוגעת בבני 80 בלבד, היא הורגת בני 40 ו-50 בלי מחלות רקע, יש לה מגוון תופעות לוואי כמו פגיעות מוחיות, בלב, בזיכרון. החיסונים האלה עברו אינספור אישורים. בואו נעצור את הדבר הזה".

אתה מדבר על החיסונים, ואומר שהם בטוחים ואין תופעות לטווח ארוך. אבל החיסון לא נבדק לטווח הארוך וזה הטענה של המתנגדים.
"באופן כללי בחיסונים כמעט ולא ידועות תופעות לוואי לטווח ארוך, עם ניסיון של עשרות שנים עם חיסונים. תגובות אלרגיות ודברים בסגנון הזה הם לרוב בטווח הקצר, כמעט לא תוארו מקרים שלתופעות לוואי טווח הארוך בניסוי הזה. אני לא יודע מה יקרה עוד 20 שנה אבל אין לדבר הזה סוף. לקורונה יש בהחלט תופעות לוואי לטווח הארוך – תופעות דמויות פרקינסון, אלצהיימר, פגיעות בשריר הלב. זו מחלה מפחידה".