מחפשים דרך לצאת: ישיבת הממשלה שאמורה הייתה להיערך הערב (רביעי) על מנת לדון באפשרויות לסיום הסגר השלישי ולהשבת חלקים מהמשק וממערכת החינוך לפעילות נדחתה ותתקיים מחר בצהריים בשעה 13:00. שר הביטחון בני גנץ תקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו על דחיית הישיבה והאשים: "נתניהו משחק בחיי אדם". 

דברי ראש הממשלה נתניהו בפתח ישיבת הממשלה

"בלי בושה, בלי חמלה ובלי טיפת התחשבות - נתניהו דחה היום את ישיבת הממשלה שקבענו", כתב גנץ. "נמנעו היום החלטות שיכלו להביא לפתיחה אחראית של מערכת החינוך, להגברת קצב החיסונים באוכלוסיות המבוגרות, להתחיל ליישם את התו הירוק ולאפשר אופק לעסקים".

"אני כבר מכיר את נתניהו, ולכן לא הסכמתי שנאריך את הסגר עד יום שני גם שהבטיח שנקיים היום דיון באסטרטגיית היציאה ונקדים את הפתיחה של חלק מהענפים בהתאם לכך. אני לא אוותר לנתניהו, ואני אדאג שתהיה מחר ישיבת ממשלה מסודרת למענכם", הבטיח. 

מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "כפי שגנץ יודע, ישיבת הממשלה מתקיימת מחר כפי שתואם בין הלשכות. חבל שהפרסומאים של גנץ לא הודיעו לו על כך. זה לא הזמן לפוליטיקה קטנה אלא לאחדות למען הצלת חייהם ובריאותם של אזרחי ישראל".

מכחול לבן נמסר בתגובה לליכוד: "בזמן שביבי חוגג בבלפור את איחוד סמוטריץ-בן גביר, עשרות אלפי בעלי עסקים בוכים בבית בניסיון לסגור את החודש. כחול לבן תמשיך להיאבק בתוך הממשלה בשביל מי שנשכחו על ידי נתניהו ואנשיו".

במקביל להתכתשויות, יו"ר העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, התייחסה גם היא להחלטה לדחות את ישיבת הממשלה: "אם לא הספיק שאינטרסים משפטיים ופוליטיים מנהלים את משבר הקורונה, עכשיו הצטרפו למעגל קבלת ההחלטות גם קמפיינרים שמנסים להציל מפלגה גוססת. נתניהו וגנץ, אולי לא הבחנתם, יש פה קרוב ל5,000 מתים ועשרות אלפי חולות וחולים. לשם שינוי, עשו את העבודה שלכם".

שר הביטחון בני גנץ במסר מאיים לאור חוק הגדלת הקנסות (צילום: ללא קרדיט)

מוקדם יותר היום פורסמה הצעת משרד הבריאות לתוכנית סדורה ליציאה הדרגתית מהסגר. על פי המלצת משרד הבריאות, בערים ירוקות וצהובות על פי דירוג הרמזור ניתן יהיה לפתוח את הגנים, את כיתות א'-ד' וכיתות י"א-י"ב, ויתאפשר איסוף עצמי ממסעדות ובתי קפה ומקומות עבודה שאינם מקבלים קהל יוכלו להיפתח.

בערים הכתומות והאדומות עדיין אין המלצה או בקשה מסודרת, ועל כך הגורמים המעורים צפויים לדון בישיבת הממשלה. בכל מקרה - ההתקהלות תוגבל ל-10 אנשים בשטח פתוח ו-5 בפנים, כנהוג, בכל הארץ.