מגמת הירידה בתחלואה נבלמה ביומיים האחרונים, ומקדם ההדבקה (R) עלה ל-0.86. על פי נתוני אמ"ן שפורסמו הבוקר (שלישי), 4,677 מאומתים חדשים אובחנו אתמול, כאשר 7% מהבדיקות התבררו כחיוביות. גם מספר החולים הקשים עלה ל-853 ו-23 ישראלים נוספים מתו ביממה האחרונה מקורונה. 

עוד על פי דוח אמ"ן, נראה כי העלייה במקדם ההדבקה החלה בדיוק לאחר הסרת המגבלות, ועל כן נעשים מאמצים גדולים מצד נציגי משרד הבריאות להחיל עוצר לילי במהלך חג הפורים. מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' חזי לוי שוחח עם רזי ברקאי בגלי צה"ל וביקש מהציבור לעזור בהפחתת התחלואה על מנת שנוכל לחגוג סדר פסח עם המשפחה. 

"בשלב זה אנחנו מדברים על עוצר, אי יציאה מהבית למרחק אלף מטר תוך כדי העוצר הלילי והורדה בתחבורה הציבורית ובצפיפותה כדי שפחות אנשים ייסעו לכל מני אירועים, אנחנו לא עושים סגר", אמר.

בנוגע לחגיגות פורים בבתי הספר, נמנע הפרופ' מלענות תשובה חד משמעית על שינוי תוכנית הרמזור, ואמר כי הוא "מניח שזה יקרה ביום ראשון ולא מחר. אנחנו לא דוחים את זה אבל דומני שיש חופשת פורים אם אני לא טועה. אנחנו נשתדל לעשות את זה ככל המוקדם, ברורה לנו המצוקה והרצון. אני מקווה שנתבדה וזה יוכל לקרות כבר מחר אבל אינני בטוח". 

גם שר הבריאות יולי אדלשטיין הגיב על נושא העוצר בפורים בפוסט שכתב בחשבון הטוויטר שלו: 

בעקבות העלייה בתחלואה, מנסים במשרד הבריאות גם להוריד את מספר הנכנסים לנתב"ג ל-200, במקום 2,000 שמאושרים היום. החל מחצות, כל הנוחתים בישראל לא יחוייבו לבידוד במלוניות.

"הניסיון מלמד אותנו שאין בידוד באופן הרמטי לצערי ואנחנו מדברים גם על תוספת של אמצעים שאנחנו צריכים לעבור, וזה כמובן חקיקה, למשל האזיק האלקטרוני. אני חושב שאנחנו צריכים לעשות הכל, כולנו כחברה, על מנת שהשבים מחול שאינם מחוסנים יתבודדו בארץ ולא יפיצו חלילה מחלה שהם חלו בה גם אם הם ללא סימפטומים, בייחוד מוטציות שמאתגרים את התחלואה והחיסון", אמר הפרופ' לוי.

העלייה במקדם ההדבקה (צילום: צילום מסך)
העלייה במקדם ההדבקה (צילום: צילום מסך)

תומר לוטן, ראש תוכנית "מגן ישראל" התייחס גם הוא לעוצר בפורים בגלי צה"ל: "היום תהיה ישיבת ממשלה ונעלה את הדעות שלנו לגבי פורים, נבקש שם ונמליץ שם ללכת לעוצר לילי או קרוב אליו כי פורים הוא אירוע מסוכן שיכול להחזיר אותנו לתחלואה גבוהה. המסיבות ואירועי ההתכנסות הם אירועים אסורים גם עכשיו, גם ללא עוצר, השאלה היא איך אנחנו עוזרים לגופי האכיפה להצליח לאכוף את זה בצורה יותר טובה ואנחנו רוצים לתת למשטרה כלים נוספים, הגבלות תנועה, הפחתת התעבורה". 

בנוגע לעלייה במקדם ההדבקה אמר כי "אנחנו רואים עלייה מדאיגה יותר או הפסקת ירידה בעיקר בחברה הערבית, כנראה על רקע התפשטות מוטציה בריטית, מה שלא היה קודם. מקדם ההדבקה שם קרוב מאוד ל-1, 0.99. כשמסתכלים על התמונה הכוללת רואים עלייה של יומיים. אנחנו עדיין על מקדם הדבקה נמוך, מגמת העלייה עדיין בהתכווצות ואנחנו חייבים לשמור על כך. יכול להיות שנראה המשך עלייה, אנחנו צריכים לבחון את זה".