שר העבודה והרווחה איציק שמולי סבור שניהול משבר הקורונה נעשה על פי שיקולים אישיים של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בשיחה עם "מעריב" הוא אומר: "ברור שלא פעם ולא פעמיים היו שיקולים זרים, וזה התבטא גם באופן הניהול הכלכלי ובחוסר הנכונות להתעמת עם קבוצות שהן חלק מהקואליציה. במבחן התוצאה ביבי לא התעלה על גודל השעה. ברור שמצבו האישי והמשפטי מקרין על הכל. הוא העדיף את האינטרס האישי על הלאומי".

כשנשאל על עמדתו בנושא תוכנית המענקים, השיב שמולי: "אני לא תומך באופן המופקר שבו ראש הממשלה מנהל את המשבר מבחינה כלכלית. אני תומך בסיוע לבעלי העסקים ולאזרחים ולשכבות המצוקה שניזוקו במשבר, אבל מתנגד להפוך את המענקים לכסף של משחק מונופול".

לדבריו, "הדבר הקריטי שביבי צריך היה לעשות אבל לא עשה משיקולים אישיים וזרים הוא לאשר את התקציב. אי־אישורו המיט אסון קשה על העסקים הקטנים ומשקי הבית. חלוקה מופקרת של כספים ופיזורים ללא הבחנה הם מעשה מופקר, מושחת ולא יעיל".

על הסוגיה של אופן הטיפול ביוצאים לחל"ת והאם אין ניצול לרעה של רשת הביטחון הסוציאלית, אמר: "צריך היה לספק את רשת הביטחון לפחות בחודשים הראשונים של המשבר, אבל מה שרואים היום הוא שלחל"ת יש אפקט שלילי. אנשים לא ממהרים לחזור לעבודה בגלל רשת הביטחון".

לדברי שמולי, "צריך לקדם בדחיפות הכשרות מקצועיות במערך מודרני, שיאפשר למובטלים לקבל את ההכשרה שתסייע להם לשפר את כושר ההכנסה. העברנו בוועדת העבודה מענקי חזרה לעבודה למובטלים וצריך להגדיל את ההיקף".

שר העבודה מבקר את הסגר הלילי שייכנס לתוקף הלילה: "הסכנה הממשית טמונה כעת בהתקהלויות. אנחנו רואים שדווקא אנשים מתחום המסחר ובעלי העסקים שומרים על הכללים, ולכן חשוב שצינור החמצן אליהם יפעל. את הטיפול בקורונה צריך לעשות בצורה דיפרנציאלית. צריך לנקוט יד קשה נגד ההפרות ובכל המגזרים".

הראיון המלא יפורסם מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"