פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, התראיין הבוקר (ראשון) בכאן ב' והתייחס לחיסון החדש שאושר הלילה לשימוש נגד קורונה. עוד הוא התייחס לחגיגות פורים שראינו במהלך סוף השבוע והתייחס גם למה שצפוי היום בירושלים: "מקדם ההדבקה קרוב ל-1 ואם הוא יעלה יהיו לנו מחשבות האם לפתוח את הפעימה השלישית ואם הוא יעלה אז זו תהיה בעיה".

החיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון פחות יעיל?
"הוא מעט פחות יעיל אבל צריך לראות את ההתנסות איתו לאורך הזמן כדי לראות איך הוא יכול להשתלב בתכנית החיסונים שלנו. נכון להיום אנחנו מסתמכים על פייזר ומודרנה וכרגע זה מספיק לכל האוכלוסייה שלנו".

יהיה צורך בחיסון נוסף?
"אנחנו עדיין לא יודעים, זה תלוי בעיקר בשאלת המוטציות. אם זה יקרה זה יהיה עוד חיסון אחד אבל ניערך אם יהיה צורך".

המוטציות הבריטית והדראפ "כלולות" בחיסונים אך האם המוטציה החדשה בניו יורק - החיסון פועל גם עליה?
"אנחנו עדיין לא יודעים. בכל מקרה אני רוצה להדגיש שלא מדובר במצבים של 0 או 1, יש באמצע ויש אפשרות של עדכון לחיסון כך שאין חשש מאוד גדול".

אנחנו שומעים על העובר שמת ברחם אמו, יש תחושה שנשים בהריון נמצאות בסיכון יתר?
"אנחנו רואים את זה בשבועות האחרונים וההערכה שלנו היא שזה קשור למוטציה הבריטית. נשים בהריון במצב מתקדם מגיעות למצב קשה יותר כנראה. יתכן שזה קשור למוטציה הבריטית אבל מה שזה מבהיר הוא שנשים בהריון חייבות להתחסן".

החגיגות ביפו, מה נראה עוד שבועיים?
"היה מאוד קשה לראות אותם ואנחנו מאוד מודאגים. לי אין ספק שזה ישפיע ונראה יותר חולים ומקדם ההדבקה יעלה. היו שם הרבה צעירים שלא התחסנו, בוודאי שיש כאלה שהתחסנו אבל אנחנו מודאגים. הפחד הגדול ביותר הוא שזה ישפיע על יכולתנו לפתוח את המשק. מקדם ההדבקה קרוב ל-1 ואם הוא יעלה יהיו לנו מחשבות האם לפתוח את הפעימה השלישית ואם הוא יעלה אז זו תהיה בעיה".

היום שושן פורים בירושלים, מה הצפי שלך? מה אנחנו הולכים לראות?
"אני מקווה שהם ינהגו באחריות. היו לנו ידיעות רבות על כך שאמורות להיות התכנסויות המוניות ולכן המלצנו על הפסקת התחבורה הציבורית. מקווה שמי שנמצא בירושלים ינהג באחריות, גם המנהיגות וגם כל אחד לעצמו. זה חיי אדם והמשק שלנו, חבל מאוד לפגוע בזה".