השוטרים מתחנת עפולה שהוזעקו לטפל במטרד רעש שבקע מאזור הצימרים במושב דבורה שבחבל תענך לא חלמו לרגע שיצטרכו לפעול כנגד שוטר חבר שלהם מהתחנה. מסתבר כי רעייתו של השוטר, כך עולה, מחזיקה בבעלותה צימרים יוקרתיים בצפון, ובחמישי שעבר עם קריאת המגילה ומיד לאחריה החלו מספר אורחים לחגוג במקום מסיבת פורים.

הרעש שבקע מחלונות אחד הצימרים לא היה לרוחם של השכנים המתגוררים בסמיכות ואחת מהן התלוננה במשטרה וביקשה שיגיעו למקום שוטרים. ואכן, משהגיעו השוטרים הם הופתעו כי הבעלים של המקום הינה רעייתו של שוטר בעצמו ותחילה לא ידעו מה לעשות.

השוטר ורעייתו טענו כי אין מדובר בעבירה שכן מותר להפעיל צימרים אולם בסופו של דבר בהתייעצות עם גורמים בתחנה הוחלט לרשום קנסות על סך 5,000 ש"ח לבעלת המקום וכן דו"חות על סך 500 ש"ח לכל אחד מהאורחים. גם יומיים לאחר מכן הגיעו שוטרים לאותו מתחם ורשמו דוחות לאורחים ולבעלי המקום.

צילום נוסף של המסיבה בדבורה. צילום: פרטי

לאחר האירוע שלח השוטר הודעה לשכנתו כי צרות העין לא תעזור עליה וכי הכל פועל על פי חוק לכן הקנסות יבוטלו בבית המשפט. 

עו"ד דב הירש המייצג את השכנה המתלוננת, אמר כי "הוא קיבל אישור לפתוח שני צימרים ופתח חמישה. כל יום הוא מרעיש בגלל שהוא שוטר. זה עבר כל גבול. בפורים זה כבר היה מעל ומעבר, הם קיימו שם מסיבת טראנס. בהתחלה השוטרים שהגיעו לא רצו לעשות כלום, אבל בגלל שדוברות המשטרה הייתה מעורבת, רשמו לו דוחות על סך 5,000 ש"ח בגין התקהלות אסורה". 

עוד הוסיף: "הוא העז לשלוח מכתב אל מרשתי וטען שידאג 'לתפוס את הכלבה', שזה לא יעזור לה ושהכל על פי חוק. איזה מן חוק זה להפריע את מנוחתם של שכנים? איזה מן חוק זה לקיים מסיבות? עוד חודשיים הוא יוצא לפנסיה אז הדין המשמעתי במשטרה לא מהווה כלפיו איום. אני מתכוון לפעול כדי לסגור לו את העסק בכל דרך שהיא. הוא לא יפריע לאנשים שמסביבו בגלל שהוא שוטר. דווקא בגלל זה יש עליו כללים ודרישות מחמירות ולא מקלות והוא פשט מזלזל בהן".

אשתו של השוטר מסרה: "אני בהלם עדיין. מדובר בשכנה שהיא מקושרת ומבחינתי העניין לא יעבור בשתיקה. יש לנו צימרים עובדים על פי התו הסגול, אנחנו מקפידים על הכללים והתקנות המחמירות. דואגים שרק מי שהתחסנו מתאכסנים פה. מותר על פי החוק להפעיל צימרים. היו כאן זוגות שהתארחו כל אחד ביחידה נפרדת, בחוץ לא היו יותר מ-12 אורחים למרות שמותר 20 ומדובר בחברה מעל גיל ה-50. הם קראו שם מגילה, רקדו קצת ועשו שמח. המוסיקה הייתה בשעה 18:00 בערב. מה בדיוק הפריע לה? על מה ולמה קיבלו דו"ח?".

צילום המסיבה בדבורה. צילום: פרטי

נטען שיש לכם אישור להפעיל שני צימרים ובפועל פועלים חמישה?
"זה ממש לא נכון. לנו יש את האישור מהמועצה ואני משלמת עליו. יש לנו את האישור להפעיל את כל הצימרים על פי דין. רק בפורים אישרתי להביא מערכת קריוקי כי במהלך השנה אני פשוט אוסרת. יש לי מערכת הגברה מסביב לבריכה ורק איש הצוות שלי רשאי להפעיל אותה על פי עוצמות שאני מאשרת וקובעת. הסברתי לה שאם צריך אני אנמיך את המוסיקה, אבל היא בחרה להזמין משטרה. זה נורא מבחינתי במיוחד כשמדובר בשכנים שגדלו יחד מילדות, לעניות דעתי לא עושים דבר כזה". 

גורמים במשטרה טוענים כי "לטענת רעיית השוטר, הבעלים של המקום, לא התקיימו הפרות ומכאן שהיא רשאית לערער. עניינה ייבחר כמו שאר האזרחים, ואם אכן יימצא כי טענותיה מוצדקות - הדוחות יבוטלו. אם יוחלט כי הם ניתנו עפ"י דין הוא יישא באחריות לשלומם".

בתוך כך, שכנה שמתגוררת סמוך למקום בו נערכה המסיבה, סיפרה למעריב כי "אנחנו במשך יותר משנה מנסים לנקוט בדרכי שלום ושכנות טובה. שלחתי שש הודעות ומס' שיחות לפני הזמנת המשטרה. כל זה יכול היה להימנע אילו היה טיפול הולם ע'י בעלי הבית.  מסיבת הטראנס נמשכה שעות ארוכות. נאלצתי להרחיק את בנותיי לבית חברה כי זה היה בלתי נסבל.  באיזה מדינה מתוקנת שוטר גורם לאזרחים לברוח מביתם בגלל מפגע שהוא עבירה על החוק? לצערי, גם בעלת הבית משקרת כאשר היא אומרת ששלחה הודעה שהיא מטפלת בנושא. לא היה ולא נברא.  כרגע המצב הוא שאנחנו מותקפים בהודעות נאצה ואיומים מצידם. וכל זה כי ביקשנו שקט במצב לא נורמלי של מסיבה בניגוד לתקנות העוצר".

השוטרים מפזרים מסיבה שנערכה ביפו בניגוד להנחיות. צילום: דוברות המשטרה

במהלך סוף השבוע: מאות מבלים במסיבות ביפו ובתל אביב

שוטרי תחנת יפו חשפו בסוף השבוע מסיבה בהשתתפות כמאתיים מבלים ופיזרו את ההתקהלות האסורה, לאחר שהתקבל דיווח על אירוע המוני המתקיים בניגוד להנחיות משרד הבריאות, כאשר במקום מוזיקה רועשת. השוטרים פיזרו את הקהל, כאשר בבדיקת המבלים עלה כי אחת הנשים במקום הינה חולת קורונה מאומתת ולפיכך זומנה בתום ימי הבידוד לחקירה בתחנת המשטרה. המקום נסגר והבעלים זומן לתחנה.

בצפון העיר, השוטרים איתרו מסיבה עם מאות משתתפים בקומה התחתונה של בית מלון ברח' יוניצמן עם מוזיקה רועשת, עמדת די.ג'יי ומשקאות אלכוהוליים, וקנסו את המבלים במסיבה בגין הפרת הנחיות משרד הבריאות. אירוע חריג נרשם כאשר אחד המבלים תקף שוטר וזרק עליו בקבוק מזכוכית שפגע בו. השוטרים עצרו את החשוד ובהתאם לצורכי חקירה וממצאיה הוא יובא היום לדיון בהארכת מעצרו בבימ"ש השלום בת"א. 

מסיבה במלון בניגוד להנחיות. צילום: דוברות המשטרה