חשש מעלייה מחודשת בתחלואה: מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה של אמ"ן עדכן הבוקר (רביעי) כי 4,265 מקרי קורונה מאומתים אותרו במדינה ביממה האחרונה. שיעור התוצאות החיוביות ירד מעט ועומד על 4.8%.

עוד עלה בנתונים כי אחרי הירידה הקלה שנרשמה, מקדם ההדבקה עלה חזרה ל-1. לפי הדוח, מדובר בסימן לחידוש העלייה בתחלואה, וכך גם שיעור הבדיקות החיוביות שמוסיף להיות גבוה יחסית, סימן להיקף הדבקה נרחב באוכלוסייה שנמצא ל סף התפשטות מחודשת.

סך החולים הפעילים בישראל עומד על 41,906, בהם 717 במצב קשה. מספר הנפטרים הכולל מפרוץ המגפה עומד על 5,797. מספר המתחסנים המצטבר במנה ראשונה עומד על 4.81 מיליון.

תומר לוטן, ראש מטה "מגן ישראל", התייחס לנתוני התחלואה והזהיר בגל"צ: "מספר החולים הקשים נמצא במגמת ירידה, אבל יש יותר חולים קשים צעירים. 80% מהחולים הקשים כרגע - בני פחות מ-40". 

על האפשרות שיהיה סגר רביעי אמר: "נוטה לחשוב שלא, אבל למדתי שלא להתנבא בכל הקשור בהתנהגות הנתונים. אם תהיה עלייה במדדים - נצטרך להתמודד איתה ולהטיל הגבלות". 

לוטן הוסיף והזהיר: "ככל שאנחנו מתקרבים לבחירות, היכולת לשמור על הניהול המקצועי יותר קשה. הבחירות נמהלות בתהליכי קבלת ההחלטות - וזה מקשה עלינו".